Základy matematické pregramotnosti v mateřské škole

VZD00188
Akreditace MŠMT čj.
MSMT-8683/2021-4-245MSMT-9090/2023-8-301
Zaměření kurzu (kategorie)
Gramotnosti
Hodinová dotace kurzu
8
Vhodné i pro šablony
ANO

 V tomto vzdělávacím programu získáte praktické dovednosti a postoje, které jsou potřebné k vytváření základů předmatematických dovedností u dětí předškolního věku. Získáte nový pohled na každodenní činnosti v mateřské škole z hlediska rozvoje předmatematických dovedností v kontextu integrovaného vzdělávání a naučíte se efektivně využívat metody práce k rozvoji matematických představ, kompetencí k učení a k řešení problémů jako nástroje k dosažení maximální individuální úrovně matematické pregramotnosti. Program bude probíhat maximálně prakticky, prioritně formou hry, ve které je prostor pro vlastní aktivitu dítěte, ale i myšlení, zkoumání, legraci na úrovni odpovídající myšlení a specifickým zvláštnostem dětí předškolního věku.

Obsah v bodech:

1. Rozvoj matematické pregramotnosti jako nedílné součásti předškolního vzdělávání, její význam pro úspěšné další vzdělávání dítěte

2. Matematická pregramotnost a RVP PV – klíčové kompetence, očekávané výstupy, vzdělávací oblasti, v rámci kterých k rozvoji matematické pregramotnosti dochází:

  • matematické uvažování – rozlišovat mezi důležitým a nepodstatným vzhledem k situaci;  vyhodnocovat, co je pravda/nepravda, správně/nesprávně;  rozlišovat příčinu a důsledek…
  • matematická komunikace – zahrnuje schopnost rozumět sdělením, která mají matematický charakter, a vyjadřovat se (ústně, pohybem, graficky) srozumitelně k otázkám a problémům, které mají matematický obsah…
  • vymezování problémů a jejich řešení – zahrnuje schopnost rozpoznat a formulovat matematické problémy a řešit je různými způsoby…

3. Jednotlivé oblasti matematických představ v souvislosti s matematickou pregramotností a možnosti jejich rozvoje

4. Matematický obsah – tvořený strukturami a pojmy nutnými k formulaci matematické podstaty problémů:

  • kvantita (význam čísel, různé reprezentace čísel, operace s čísly, představa velikosti čísel…)
  • prostor a tvar (vnímání orientace v prostoru, představy rovinných a prostorových útvarů…
  • změna a vztahy (vnímání pravidelností, vytváření pravidelností, hledání souvislostí…)
  • zpracování informací (porozumění informaci, znázorňování dat, vyvozování závěrů…)

5. Metody, formy práce, konkrétní činnosti vedoucí k rozvoji matematické pregramotnosti v kontextu integrovaného vzdělávání v MŠ, příklady dobré praxe

  • Metody a činnosti, jejichž cílem je porozumění zadání, početnost, porovnávání, třídění, řazení, vytváření algoritmů, manipulace s předměty, prostorové vnímání a orientace, vnímání času a časové posloupnosti, vztah příčiny a následku atd.

Veškeré vzdělávání je realizováno v souladu s normou ČSN EN ISO 9001:2016.
Pokud je kurz vhodný pro šablony, lze jej hradit z šablon OP JAK.
Veškeré kurzy z naší nabídky lze zároveň hradit z rozpočtu školy i soukromě.
Školám a organizacím nabízíme také možnost platby na fakturu.

Máte otázky? Podívejte se na nejčastější dotazy ke kurzům.

Buďte s námi hvězdou kabinetu!

Vyberte si odměnu za Váš profesní rozvoj.

 V tomto vzdělávacím programu získáte praktické dovednosti a postoje, které jsou potřebné k vytváření základů předmatematických dovedností u dětí předškolního věku. Získáte nový pohled na každodenní činnosti v mateřské škole z hlediska rozvoje předmatematických dovedností v kontextu integrovaného vzdělávání a naučíte se efektivně využívat metody práce k rozvoji matematických představ, kompetencí k učení a k řešení problémů jako nástroje k dosažení maximální individuální úrovně matematické pregramotnosti. Program bude probíhat maximálně prakticky, prioritně formou hry, ve které je prostor pro vlastní aktivitu dítěte, ale i myšlení, zkoumání, legraci na úrovni odpovídající myšlení a specifickým zvláštnostem dětí předškolního věku.

Obsah v bodech:

1. Rozvoj matematické pregramotnosti jako nedílné součásti předškolního vzdělávání, její význam pro úspěšné další vzdělávání dítěte

2. Matematická pregramotnost a RVP PV – klíčové kompetence, očekávané výstupy, vzdělávací oblasti, v rámci kterých k rozvoji matematické pregramotnosti dochází:

  • matematické uvažování – rozlišovat mezi důležitým a nepodstatným vzhledem k situaci;  vyhodnocovat, co je pravda/nepravda, správně/nesprávně;  rozlišovat příčinu a důsledek…
  • matematická komunikace – zahrnuje schopnost rozumět sdělením, která mají matematický charakter, a vyjadřovat se (ústně, pohybem, graficky) srozumitelně k otázkám a problémům, které mají matematický obsah…
  • vymezování problémů a jejich řešení – zahrnuje schopnost rozpoznat a formulovat matematické problémy a řešit je různými způsoby…

3. Jednotlivé oblasti matematických představ v souvislosti s matematickou pregramotností a možnosti jejich rozvoje

4. Matematický obsah – tvořený strukturami a pojmy nutnými k formulaci matematické podstaty problémů:

  • kvantita (význam čísel, různé reprezentace čísel, operace s čísly, představa velikosti čísel…)
  • prostor a tvar (vnímání orientace v prostoru, představy rovinných a prostorových útvarů…
  • změna a vztahy (vnímání pravidelností, vytváření pravidelností, hledání souvislostí…)
  • zpracování informací (porozumění informaci, znázorňování dat, vyvozování závěrů…)

5. Metody, formy práce, konkrétní činnosti vedoucí k rozvoji matematické pregramotnosti v kontextu integrovaného vzdělávání v MŠ, příklady dobré praxe

  • Metody a činnosti, jejichž cílem je porozumění zadání, početnost, porovnávání, třídění, řazení, vytváření algoritmů, manipulace s předměty, prostorové vnímání a orientace, vnímání času a časové posloupnosti, vztah příčiny a následku atd.

Součástí kurzu jsou kvalitní studijní a podpůrné materiály

U prezenčních kurzů je samozřejmostí bohaté občerstvení.

Po absolvování kurzu Vám vystavíme osvědčení.

Nejčastější dotazy ke kurzům

*
*
*
Vyberte si termín podle cílové skupiny a přihlaste se
Aktuálně nemáme v nabídce žádný otevřený kurz.

Kurz na zakázku – „na klíč“ pro sborovnu

Tento kurz pro Vás rádi uspořádáme na objednávku. Vyplňte nezávaznou poptávku a my pošleme lektora přímo k Vám do školy.

Výhody kurzu na klíč:

  • Proškolíme více učitelů z Vaší školy.
  • Obsah kurzu přizpůsobíme přesně podle Vašich potřeb.
  • Termín a čas si vyberete sami.
  • Nebudete muset nikam jezdit a ušetříte za cestovné.
  • Posílíte vztahy mezi kolegy.
Chcete uspořádat tento kurz pro sborovnu? Vyplňte poptávku.