Včasná diagnostika a včasná intervence jsou východiska pro práci s dítětem a s rodiči, na jejichž základě lze s dítětem účinně pracovat.
Seznámíte se se základními pojmy, specifickými poruchami chování, ADHD, ADD, s hyperkinetickým syndromem, vztahem mezi specifickými poruchami chování a poruchami chování bez symptomů hyperkinetického syndromu, se vztahem mezi specifickými poruchami chování a specifickými poruchami učení na bázi ADHD.
Budeme se věnovat symptomatologii poruch, kritériím pro diagnostiku SPCH, platné legislativě, metodám práce u dětí se SPCH, spolupráci rodiny, postavení dítěte s ADHD ve škole a vztahu učitele k takovémuto dítěti, pedagogické diagnostice a depistáži dětí, úpravě klasifikace, tvorbě individuálních vzdělávacích plánů, prevenci vzniku poruch chování u dětí s ADHD.
Součástí semináře je diskuze, rozbor a výměna zkušeností mezi účastníky.
Vzdělávací cíl: Osvojíte si řadu poznatků a praktických postupů v oblasti pedagogické diagnostiky, které budete moci zařadit do své praxe. Jaké jsou možnosti práce s dítětem? Jak na včasnou diagnostiku a aplikaci do výuky?