Wellbeing není jen „být v pohodě“. Je to stav, ve kterém se můžeme učit, tvořit, spolupracovat a růst - jako žáci i jako dospělí.
V tomto kurzu se společně podíváme na to, proč se tolik dětí dnes necítí dobře, jak souvisí klima třídy s duševním zdravím a co může každý učitel udělat pro to, aby se ve třídě cítili dobře žáci i on sám. Kurz je postaven na aktuálních datech, zkušenostech z praxe a konkrétních technikách práce se třídou. Zaměříme se na potřeby žáků (bezpečí, přijetí, respekt, smysluplnost), práci s pravidly, prevenci náročného chování a podporu třídní soudržnosti. Ukážeme si i techniky pro zvládání stresu a budování emoční odolnosti – nejen u dětí, ale i u pedagogů. Chybět nebudou ani praktické aktivity a nápady, které lze ihned využít v třídnických hodinách, adaptačních programech nebo běžné výuce.
Cílem semináře je posílit kompetence pedagogů v oblasti podpory wellbeingu a duševního zdraví ve třídě prostřednictvím porozumění potřebám žáků, budování pozitivního klimatu a osvojení konkrétních technik pro práci se třídou i vlastní psychohygienu.