Hodnocení žáků je velmi citlivé téma, zejména pro začínající učitele. V průběhu webináře si ukážeme, jak souvisí plánování výuky, cíle jednotlivých etap a hodin s metodami výuky a hodnocením žáků. Připomeneme si, jak hodnotit, aby hodnocení podporovalo učení. Ukážeme si rozdíl mezi formativním a sumativním hodnocením a věříme, že se podaří odstranit mnohé mýty a nedorozumění v této oblasti. Budeme se věnovat sebehodnocení žáků, a při tom všem si ukážeme celou řadu nástrojů, které si lze rychle osvojit a účinně použít.
Obsah kurzu v bodech:
- Souvislosti mezi plánováním výuky, cíli, jednotlivými etapami a hodinami s metodami výuky a hodnocením žáků.
- Jak hodnotit, aby hodnocení podporovalo učení.
- Praktické zkušenosti z výuky zaměřené na žáky.
- Principy výuky zaměřené na rozvoj kompetencí a gramotností.
- Rozdíl mezi formativním a sumativním hodnocením.
- Sebehodnocení žáků a nástroje k rychlému použití a osvojení.
Vzdělávací cíl:
Naučit začínající učitele vidět význam hodnocení jako prostředku pro podporu žákovského učení. Ukázat Vám důležitost vnímání souvislostí mezi cíli, metodami a hodnocením procesů a výsledků učení žáků.