Obsahem tohoto vzdělávacího programu je práce na pedagogickém sebepoznání a sebevýchově. Seznámíte se s tím, jak lze v každém věku zvládnout sebeorganizaci, kterou budete moci následně uplatnit v práci se žáky, s kolegy a s rodiči.
Ve spolupráci s lektorem budete hledat cesty, jak se vymanit ze stereotypů a návyků, které způsobují, že ve své profesi pedagoga nejsme v pohodě.
Většina učitelů má svou práci velmi ráda a má ráda také svoje žáky. Vlivem dlouhodobého pobývání v různých situacích vznikají návyky, které, pokud si je člověk neuvědomí, mohou způsobovat problémy. Nabídneme vám možnost reflexe vlastních profesních pedagogických postupů. Pod vedením lektora odhalíte principy aktivní pedagogické práce a postupy volby didaktických postupů a reflexí.
Obsah v bodech:
Co je návyk?
- Pedagogický a didaktický rozbor procesu vytváření návyků nebo stereotypů chování
- Získávání znalostí a cesta k jejich uplatňování v chování našich žáků
Soukromá vítězství
- Jak žáky v pedagogickém procesu motivovat ke zlepšování vlastních výkonů?
Zevnitř ven…
- Reflexe vlastního komunikačního, vysvětlovacího a učebního stylu
Veřejná vítězství
- Jak žáky učit naslouchat okolí? Jak těmito postupy obohatit pedagogický proces?
Broušení pily
- Pomocí pedagogické reflexe přivádět žáky k postupům, které jim pomohou udržovat energii