Tento program je součástí Exkluzivního vzdělávání pro metodiky prevence. Před jeho konáním je nutné nám doložit potvrzení o absolvování nebo kopii (sken) osvědčení o absolvování specializačního studia pro metodiky prevence. Specializační studium pro metodiky prevence může být absolvováno u jakékoliv vzdělávací instituce. K doložení těchto dokumentů budete vyzváni e-mailem.
Tento program je určen těm z vás, kteří chcete pracovat s třídními kolektivy, se vztahy ve školní třídě zajistit bezpečné prostředí pro edukační proces.
Popis kurzu
Zaměříme se na interaktivní práci s aktivitami vhodnými pro třídnické hodiny. Prezentované principy a aktivity vás cíleně povedou k možnosti vytváření prostoru pro aktivitu žáků. Jednotlivé aktivity si sami vyzkoušíte, prožijete a reflektujete. Prožijete si své role při osobní zkušenosti při práci s programy a na závěr obdržíte materiál preventivních programů, které jste si vyzkoušeli.
Cíl kurzu
Získáte základní vědomosti o vedení třídních kolektivů
Prožijete si a vyzkoušíte jednotlivé aktivity
Osvojíte si základní principy
Obsah kurzu v bodech
Obsah teoretické části
Třídnické hodiny v systému edukace
Smysl třídnických hodin
Způsoby vedení třídnických hodin
Přínos třídnických hodin
Témata třídnických hodin
Struktura třídnické hodiny
Nároky na pedagogy v rámci třídnických hodin
Obsah praktické části
Úvodní aktivity pro třídnické hodiny – zklidňující, aktivizující - včetně reflexe
Aktivity spojené s tématy třídnických hodin – seznamovací, pro rozvoj vztahů ve třídě, na uzavírání zkušeností, pro pobavení - včetně reflexe
Aktivity pro řešení aktuálních problémů ve třídě - včetně reflexe
Univerzálně použitelné metody - včetně reflexe
Jednotlivé aktivity a metody (příklady)
- Techniky reflexe
- Myšlenková mapa
- Brainstorming
- Volné psaní
- Hraní rolí a další