Vedení lidí a specifika školského managementu

VZD01841
Akreditace MŠMT čj.
bez akreditace
Zaměření kurzu (kategorie)
Řízení školy a management
Hodinová dotace kurzu
8
Vhodné i pro šablony
ANO
„Úspěch sestává z cesty od nezdaru k nezdaru bez ztráty nadšení. “
- Winston Churchill


Pedagogický pracovník jako manažer, vůdce týmu a motivátor? Ano, i tyto schopnosti ve svém povolání potřebujete.

Popis kurzu

Připravili jsme pro Vás vzdělávací akci, kde Vás lektor velmi poutavým a originálním způsobem seznámí s problematikou vedení lidí a provede Vás specifiky školského managementu. Vše doplní zajímavými příklady z praxe.
Formy i obsah práce ředitele, ale i učitele má ryze manažerský charakter (samozřejmě v širším slova smyslu). Práce se skupinou vyžaduje budovat a kultivovat osobnost, která musí splňovat určitá kritéria. Je to především autorita a osobitost, ale to celé je podmíněno autentičností projevů pedagoga.
Autorita vedoucího pracovníka musí přesahovat interakci s často triviálními problémy dětí i pedagogů a smysluplně je řešit. A to systémově, aby se nestal obětí banálních a opakujících se problémů.
Vzhledem k charakteru práce pedagoga na jakékoliv pozici (jedná se o práci ryze investiční s vysokou mírou etiky) je třeba akceptovat fakt, že největším rizikem této profese je rutina, která vede k poklesu motivace a vyhoření. Proto potřebují ředitelé, ale i řadoví učitelé nástroje k tomu, aby tomuto riziku čelili.

Cíl kurzu

Cílem vzdělávací akce je uvést účastníky do problematiky vedení týmů, představit rozdělení rolí v týmu a charakteristiky jednotlivých typů osobností. Seznámit účastníky s následky neřešeného a zároveň „přebujeléhostresu. Účastníci se také dozví o komunikaci s problémovými osobnostmi a o roli manažera v komerční rovině.

Obsah kurzu v bodech:
  • Úvod do problematiky vedení týmů, dynamika kolektivu, jeho limitace (věkové, teritoriální, množstevní, homogenní co do pohlaví…), rezidua zakotvená ve vývoji a historii kolektivu. Základní charakteristiky školských kolektivů. Hlavní rizika profese učitele.
  • Role vedoucího pracovníka, manažera týmu v komerčním, i nekomerčním slova smyslu, možnost využívat „psychologické a osobnostní“ převahy. Základní charakteristiky jednotlivých typů osobnosti. Motivace jako fenomén skupinové dynamiky.
  • Zátěž a stres, stres přirozený a možnosti jeho využití. Odpovědnost a práce na cenzuře odpovědnosti. Delegování. Dopady neřešeného a zároveň „přebujelého“ stresu. Orientační test zaměřený na stresovou cenzuru. Autogenní motivace stresem, sebepřekonání.
  • Komunikace s problémovými osobnostmi. Situace vyvolávající precedentní a zneužitelné dopady. Problematická dynamika týmu, atmosféra ve skupině a práce s ní.  Motivace ke změně interními i externími způsoby.
  • Role manažera v komerční rovině. Psychické a osobnostní rysy manažera využitelné pro jeho profesní růst (schopnosti, znalosti a dovednosti), biologické, sociální a kulturní faktory ovlivňující manažerské rysy osobnosti. Dominance, asertivita, emocionální stabilita, extroverze a volní vlastnosti. Možnosti koučování – sebe i ostatních.
  • Motivy a potřeby, cíle a cesta k nim (výkon, přátelství a moc). Zaměření se na autentičnost potřeb a motivaci potom směřovat eticky k nim. Vedoucí pracovník je vzorem a jeho schopnost posoudit možnosti a schopnosti podřízených je terénem pro motivaci týmu. Postoje, hodnoty a zvláštní dimenze osobnosti. Manažerské kompetence s ohledem na cílovou skupinu (dětské kolektivy).
  • Motivace jednotlivců a týmů vychází z individuální znalosti jednotlivců, kteří tvoří celek. Schopnost propojovat informace a zamezovat tím paralelním a zároveň nesouladným postupům řešení. Time management. Zvyšování kompetencí členům týmů (odpovědnostním způsobem, ale především smysluplným vzděláváním) a tím i rozšiřovat možnost delegování. Loajalita a potřeba být součástí týmu.
  • Příklady z pedagogické praxe.
Certifikované vzdělání

Certifikované vzdělání

Vzdělávání je realizováno v souladu s normou ČSN EN ISO 9001:2016.

Šablony OP JAK

Šablony OP JAK

Pokud je kurz vhodný pro šablony, lze jej hradit ze šablon OP JAK.

Možnosti platby

Možnosti platby

Zákazníkům nabízíme možnost platby kartou a bankovním převodem.

Platba na fakturu

Flexibilní financování

Všechny naše kurzy lze zároveň hradit z rozpočtu školy i soukromě.

Nejčastější dotazy

Nejčastější dotazy

Nevíte si rady? Podívejte se na nejčastější dotazy ke kurzům.

Jsme tu pro vás

Jsme tu pro vás

Máte dotaz? Kolegové ze zákaznické podpory vám rádi poradí.

„Úspěch sestává z cesty od nezdaru k nezdaru bez ztráty nadšení. “
- Winston Churchill


Pedagogický pracovník jako manažer, vůdce týmu a motivátor? Ano, i tyto schopnosti ve svém povolání potřebujete.

Popis kurzu

Připravili jsme pro Vás vzdělávací akci, kde Vás lektor velmi poutavým a originálním způsobem seznámí s problematikou vedení lidí a provede Vás specifiky školského managementu. Vše doplní zajímavými příklady z praxe.
Formy i obsah práce ředitele, ale i učitele má ryze manažerský charakter (samozřejmě v širším slova smyslu). Práce se skupinou vyžaduje budovat a kultivovat osobnost, která musí splňovat určitá kritéria. Je to především autorita a osobitost, ale to celé je podmíněno autentičností projevů pedagoga.
Autorita vedoucího pracovníka musí přesahovat interakci s často triviálními problémy dětí i pedagogů a smysluplně je řešit. A to systémově, aby se nestal obětí banálních a opakujících se problémů.
Vzhledem k charakteru práce pedagoga na jakékoliv pozici (jedná se o práci ryze investiční s vysokou mírou etiky) je třeba akceptovat fakt, že největším rizikem této profese je rutina, která vede k poklesu motivace a vyhoření. Proto potřebují ředitelé, ale i řadoví učitelé nástroje k tomu, aby tomuto riziku čelili.

Cíl kurzu

Cílem vzdělávací akce je uvést účastníky do problematiky vedení týmů, představit rozdělení rolí v týmu a charakteristiky jednotlivých typů osobností. Seznámit účastníky s následky neřešeného a zároveň „přebujeléhostresu. Účastníci se také dozví o komunikaci s problémovými osobnostmi a o roli manažera v komerční rovině.

Obsah kurzu v bodech:
  • Úvod do problematiky vedení týmů, dynamika kolektivu, jeho limitace (věkové, teritoriální, množstevní, homogenní co do pohlaví…), rezidua zakotvená ve vývoji a historii kolektivu. Základní charakteristiky školských kolektivů. Hlavní rizika profese učitele.
  • Role vedoucího pracovníka, manažera týmu v komerčním, i nekomerčním slova smyslu, možnost využívat „psychologické a osobnostní“ převahy. Základní charakteristiky jednotlivých typů osobnosti. Motivace jako fenomén skupinové dynamiky.
  • Zátěž a stres, stres přirozený a možnosti jeho využití. Odpovědnost a práce na cenzuře odpovědnosti. Delegování. Dopady neřešeného a zároveň „přebujelého“ stresu. Orientační test zaměřený na stresovou cenzuru. Autogenní motivace stresem, sebepřekonání.
  • Komunikace s problémovými osobnostmi. Situace vyvolávající precedentní a zneužitelné dopady. Problematická dynamika týmu, atmosféra ve skupině a práce s ní.  Motivace ke změně interními i externími způsoby.
  • Role manažera v komerční rovině. Psychické a osobnostní rysy manažera využitelné pro jeho profesní růst (schopnosti, znalosti a dovednosti), biologické, sociální a kulturní faktory ovlivňující manažerské rysy osobnosti. Dominance, asertivita, emocionální stabilita, extroverze a volní vlastnosti. Možnosti koučování – sebe i ostatních.
  • Motivy a potřeby, cíle a cesta k nim (výkon, přátelství a moc). Zaměření se na autentičnost potřeb a motivaci potom směřovat eticky k nim. Vedoucí pracovník je vzorem a jeho schopnost posoudit možnosti a schopnosti podřízených je terénem pro motivaci týmu. Postoje, hodnoty a zvláštní dimenze osobnosti. Manažerské kompetence s ohledem na cílovou skupinu (dětské kolektivy).
  • Motivace jednotlivců a týmů vychází z individuální znalosti jednotlivců, kteří tvoří celek. Schopnost propojovat informace a zamezovat tím paralelním a zároveň nesouladným postupům řešení. Time management. Zvyšování kompetencí členům týmů (odpovědnostním způsobem, ale především smysluplným vzděláváním) a tím i rozšiřovat možnost delegování. Loajalita a potřeba být součástí týmu.
  • Příklady z pedagogické praxe.

Součástí kurzu jsou kvalitní studijní a podpůrné materiály

U prezenčních kurzů je samozřejmostí bohaté občerstvení.

Po absolvování kurzu Vám vystavíme osvědčení.

Nejčastější dotazy ke kurzům

*
*
*
Vyberte si termín podle cílové skupiny a přihlaste se
Aktuálně nemáme v nabídce žádný otevřený kurz.

Vzdělávání pro sborovny na klíč

Tento kurz rádi připravíme na míru pro vaši sborovnu

Potřebujete proškolit pedagogický sbor nebo tým učitelů? Vzdělávání na klíč pro sborovny je efektivním a ideálním nástrojem pro růst vaší školy a učitelů. Každý vzdělávací program, který realizujeme ve formě kurzů pro jednotlivce, jsme schopni přivést i k vám od školy. Můžete si tak vybrat z nabídky aktuálních vzdělávacích programů, nebo pro vás rádi připravíme i kurzy na míru. Máte zájem o vzdělávání pro sborovny na klíč?

Vyplňte prosím nezávaznou poptávku a my se vám ozveme