Včasná diagnostika a dobře provedená diagnostika žáka ve škole je základem pro to, aby žák nebyl ohrožen syndromem školní neúspěšnosti.
Objasníme vám základní pojmy pedagogické diagnostiky (PD), diagnostické kompetence učitele a základní diagnostické metody. Důležitou součástí kurzu je praktický nácvik získaných poznatků. Získáte obecné znalosti o PD a jejích prostředcích.
V druhé části se budete věnovat diagnostikování jednotlivých oblastí, které jsou důležité pro dobré zvládnutí školních vědomostí. Tyto oblasti ovlivňují kvalitní osvojení učiva a jsou zaměřeny na vyhodnocení poznatků, výsledků a na následnou pedagogickou práci se závěry PD.
Součástí je diskuse a rozbor příkladů z praxe.
- Hodnocení úrovně hrubé motoriky, hodnocení vnímání tělesného schématu, diagnostika úrovně pravolevé, prostorové a časové orientace
- Diagnostika úrovně percepce
- Diagnostika úrovně čtení
- Diagnostika písemného projevu
- Diagnostika úrovně matematických schopností a dovedností
- Diagnostika chování dítěte
- Zpráva o dítěti předkládaná odbornému pracovišti
- Využití závěrů pedagogické diagnostiky v další práci s žákem
- Diskuse a rozbor příkladů z praxe