Záměr celku: Veršíky motivované zimou, činnostmi na sněhu a se sněhem motivují děti k mnoha dalším činnostem i aktivitám, vedou děti k bližšímu poznání období zimy. Nedílnou součástí aktivit jsou autorské básně. Důraz je současně nenásilně kladen i na rozvoj tvořivosti, pohybových dovedností, řeči
a porozumění rýmovanému textu.
Činnosti: Rytmizace, deklamace, recitace a poslech veršíků, hry se slovy, didaktické hry a aktivity, pohybové hry a aktivity, výtvarné hry a aktivity, experimenty, pozorování.
Výstupy: Aktivně naslouchat, koordinovat pohyb s rytmem, být komunikativní, pohotově reagovat na otázky, dozvídat se nové věci, sladit pohyb s rytmem, sledovat text, porozumět textu ve verších, chápat a poznat rým, zacházet s různým výtvarným materiálem, využívat tvořivě různé materiály, být
tvořivý (tvořivá).