Záměr celku: Příběhy o volně žijících zvířatech na louce motivují děti k mnoha dalším činnostem a aktivitám a vedou děti k bližšímu poznání života na louce. Nedílnou součástí aktivit zaměřených na poznání života na louce jsou lidové písně, říkadla i autorské básně. Důraz je současně nenásilně kladen i na správné empatické chování ke zvířatům, včetně hmyzu, rostlin.
Činnosti: Četba a poslech příběhů, zpěv písní, deklamace, rytmizace, hudební hry a činnosti, hry se slovy, didaktické hry a aktivity, pohybové hry a aktivity, výtvarné hry a aktivity, experimenty, pozorování.
Výstupy: Aktivně naslouchat, aktivně používat rytmické nástroje, koordinovat pohyb s rytmem, mít cit pro melodii a zvukomalbu, být komunikativní, pohotově reagovat na otázky, dozvídat se nové věci, chovat se prosociálně, sladit pohyb se zpěvem, zvládat pěvecké dovednosti, mít základy pro práci s informacemi, sledovat příběh, být citlivý ve vztahu k živým bytostem, zacházet s různým výtvarným materiálem, využívat tvořivě různé materiály.