Záměr celku: Písně, říkadla a příběhy se mohou stát motivací k různorodým aktivitám a činnostem s dětmi a být tak průvodcem dětí ve světě hudby a dalšího poznání světa. Lidové písně byly předávány z generace na generaci, bylo by škoda, kdyby se na ně zapomínalo. Lidová píseň nabízí dětem srozumitelný text a jednoduchou melodii. Při výběru lidových písní musíme zohlednit zkušenosti a zájmy dětí. Na motivy lidových písní často navazují i písně umělé, které vycházejí z jednoduchých textů, jež se zaměřují na běžné životní situace. Příběhy, písně i básničky dětem přibližují dary, které nám nabízí příroda v jarním období. Stačí se rozhlížet kolem sebe a vnímat všemi smysly přírodní prostředí.
Činnosti: Zpěv a poslech lidových písní, rytmizace, deklamace, melodické hry, poslech příběhů, diskuse, vyprávění, hry se slovy, tvořivé hry, hry s materiály a předměty, didaktické hry, hry smyslové, hry hudebně-pohybové a pohybové.
Výstupy: Aktivně naslouchat, aktivně používat rytmické nástroje, koordinovat pohyb s rytmem, mít cit pro melodii a zvukomalbu, být komunikativní, pohotově reagovat na otázky, dozvídat se nové věci, chovat se prosociálně, prožívat radost a uvolnění z pohybu s druhými, rozlišovat sluchově hlásky, sladit pohyb se zpěvem, zvládat pěvecké dovednosti, mít základy pro práci s informacemi, sledovat příběh.