Záměr celku: Prostřednictvím her a edukačních aktivit získat poznatky o dopravních prostředcích, rozvíjet poznání o tom, jak a kde se pohybují; stimulovat kognitivní kompetence při zdůvodňování významu signalizace na semaforu vzhledem k bezpečnosti, při poznávání dopravních značek; pozorovat je v nejbližším okolí se záměrem poznávat dopravní situaci ve městě; prakticky uplatnit pravidla chování při pohybu na ulici.
Činnosti: Motivovaný rozhovor, četba příběhu, dopravní hry a aktivity, setkání s policistou, pohybové hry s dopravní tematikou, dramatizace příběhu, didaktické hry s dopravní tematikou, tvoření z odpadového materiálu, konstruktivní hry.
Výstupy: Dodržovat předem stanovená pravidla , uvědomovat si nebezpečí, která hrozí v dopravním provozu, chápat základní pravidla pro chodce, znát význam světel na semaforu, rozlišovat nebezpečí, reagovat správně na světelné i akustické signály.