🎥 SLEDUJTE ZDARMA NÁŠ PODCAST UČIT, ŽÍT A NEZBLÁZNIT SE 👉 Klikněte ZDE

VYPRODÁNO - Tento produkt již není k dispozici

Spolupráce učitele a asistenta pedagoga

VZD00156

Tento vzdělávací program vychází z priorit MŠMT k systémové podpoře společného vzdělávání žáků. Na tomto semináři se budete věnovat spolupráci mezi učitelem a asistentem pedagoga (AP), který je přidělen dítěti nebo ke třídě. Program je zaměřen i na spolupráci asistentů a rodičů. Seminář je rozdělen do dvou 8hodinových částí. Součástí každé je diskuse o možných reálných situacích, které se mohou objevit. Seznámíte se s kompetencemi asistenta pedagoga dle zákona o pedagogických pracovnících a jeho pracovní náplní, naučíte se aplikovat nové poznatky do prostředí školního kolektivu, rozlišovat motivaci, manipulaci
a zacházení s nimi, práci s reflexí a sebereflexí. Osvojíte si principy verbální a neverbální komunikace
a schopnost asertivního jednání. 
1. den: Role asistenta pedagoga ve škole
Legislativní rámec

  • kompetence AP z pohledu zákona o pedagogických pracovnících
  • kompetence AP ve třídě
  • kompetence ostatních pedagogických pracovníků školy

Způsoby spolupráce mezi pedagogy a AP
Konkrétní způsoby spolupráce mezi jednotlivými vyučujícími v dané třídě a AP
AP pro třídu
AP přidělený k žákovi
Diskuse

2. den: Komunikační dovednosti mezi AP, učitelem a rodiči

Asertivní chování

  • asertivní techniky – vysvětlení a nácvik jednotlivých asertivních technik v komunikaci mezi AP, učitelem a rodičem
  • řešení konfliktu, obrana před manipulací, přijatelný kompromis, konstruktivní kritika, přijetí pochvaly – v komunikaci mezi AP, učitelem a rodičem

Sebereflexe

  • pozitivní hodnocení sebe
  • pozitivní hodnocení druhých – vyjádření uznání, účinnost pochvaly, připisování pozitivních vlastností druhým, správná reakce na pochvalu a akceptace druhého

Diskuse

  Máme akreditaci Ministerstva školství ČR

  Produkt pečlivě vybraný s odborníky na vzdělávání

Tento vzdělávací program vychází z priorit MŠMT k systémové podpoře společného vzdělávání žáků. Na tomto semináři se budete věnovat spolupráci mezi učitelem a asistentem pedagoga (AP), který je přidělen dítěti nebo ke třídě. Program je zaměřen i na spolupráci asistentů a rodičů. Seminář je rozdělen do dvou 8hodinových částí. Součástí každé je diskuse o možných reálných situacích, které se mohou objevit. Seznámíte se s kompetencemi asistenta pedagoga dle zákona o pedagogických pracovnících a jeho pracovní náplní, naučíte se aplikovat nové poznatky do prostředí školního kolektivu, rozlišovat motivaci, manipulaci
a zacházení s nimi, práci s reflexí a sebereflexí. Osvojíte si principy verbální a neverbální komunikace
a schopnost asertivního jednání. 
1. den: Role asistenta pedagoga ve škole
Legislativní rámec

  • kompetence AP z pohledu zákona o pedagogických pracovnících
  • kompetence AP ve třídě
  • kompetence ostatních pedagogických pracovníků školy

Způsoby spolupráce mezi pedagogy a AP
Konkrétní způsoby spolupráce mezi jednotlivými vyučujícími v dané třídě a AP
AP pro třídu
AP přidělený k žákovi
Diskuse

2. den: Komunikační dovednosti mezi AP, učitelem a rodiči

Asertivní chování

  • asertivní techniky – vysvětlení a nácvik jednotlivých asertivních technik v komunikaci mezi AP, učitelem a rodičem
  • řešení konfliktu, obrana před manipulací, přijatelný kompromis, konstruktivní kritika, přijetí pochvaly – v komunikaci mezi AP, učitelem a rodičem

Sebereflexe

  • pozitivní hodnocení sebe
  • pozitivní hodnocení druhých – vyjádření uznání, účinnost pochvaly, připisování pozitivních vlastností druhým, správná reakce na pochvalu a akceptace druhého

Diskuse

*
*
*
Vyberte si termín podle cílové skupiny a přihlaste se
Aktuálně nemáme v nabídce žádný otevřený kurz.