VYPRODÁNO - Tento produkt již není k dispozici
Spolupráce dvou pedagogických pracovníků při realizaci výuky
VZD00219
Cílem semináře je seznámit pedagogy s metodami spolupráce dvou pedagogických pracovníků. Dozvíte se výhody této spolupráce, ale také i možná úskalí. Na semináři se dozvíte konkrétní zkušenostmi a příklady z praxe. Součástí vzdělávací akce je naplánování konkrétní aktivity, kterou v závěru semináře společně s lektorem vyhodnotíte. Součástí semináře je i diskuse.
Obsah kurzu v bodech:
- Legislativní pohled, personální zajištění Pedagogičtí pracovníci ‒ kvalifikační předpoklady, role
- Spolupráce učitelů
- Spolupráce učitel ‒ asistent pedagoga
- Prostor pro spolupráci dvou pedagogických pracovníků
- Spolupráce v rámci jedné třídy, v rámci oboru, v rámci spojení více oborů, spolupráce mezi školami
- Modely a cíle spolupráce ‒ učitel a asistent pedagoga v podpoře konkrétního žáka či celého třídního kolektivu; dva učitelé ve vztahu rovnocenných partnerů s cílem zvýšení kvality výuky a profesního rozvoje; učitelé ve vztahu mentor ‒ mentee jako prostředek profesního rozvoj
- Podmínky úspěšné spolupráce Osobnostní nastavení pedagogických pracovníků
- Podmínky ze strany školy
- Možná rizika
- Realizace spolupráce Společné plánování výuky
- Společná realizace výuky
- Společná reflexe výuky
- Seznámení s konkrétními typy spolupráce ‒ např. učitel a asistent; týmová výuka; výuka na stanovištích; diferencovaná výuka; paralelní výuka
- Technické zajištění spolupráce
- Prostředky komunikace, sdílení dokumentů a informací ‒ on-line komunikace, on-line nástroje podporující spolupráci, sdílené úložiště
- Možnosti financování
- Plánování využití v praxi
- Naplánování alespoň jedné konkrétní aktivity využívající nově získané vědomosti
- Konzultace navržených aktivit