Vzdělávací program je určený pedagogickým pracovníkům a vedení základních a středních škol. Poskytne Vám základní vhled do problematiky společného vzdělávání. Lektor se bude věnovat aktuální legislativě, která se týká společného vzdělávání, nově zaváděnému plánu pedagogické podpory v rámci 1. stupně podpůrných opatření a tvorbě a využití individuálního vzdělávacího plánu.
1. Školská legislativa v aktuálním znění týkající se společného vzdělávání
- Školská legislativa vztahující se k inkluzivnímu vzdělávání
- Způsob poskytování poradenských služeb na základních a středních školách z pohledu legislativního rámce platného od 1. 9. 2016
- Povinnosti škol v kontextu sociálněprávní ochrany dětí a mládeže, spolupráce s rodiči, práva a povinnosti, spolupráce s odbornými pracovišti
2. Plán pedagogické podpory v rámci 1. stupně podpůrných opatření
- Podpůrná opatření 1. stupně
- Úpravy metod výuky, didaktické postupy a úpravy ve vzdělávání žáka, které mohou pedagogové využít bez doporučení odborného pracoviště
- Specifičnost tvorby a využití plánu pedagogické podpory, způsob jeho tvorby
- Provádění základní pedagogické diagnostiky a její praktické využití v rámci výchovně-vzdělávacího procesu a při tvorbě plánu pedagogické podpory
- Zapojení rodičů (zákonných zástupců) při plnění plánu pedagogické podpory a aktivní zapojení žáka
- Vlastní tvorba plánu pedagogické podpory
3. Individuální vzdělávací plán pro žáka ZŠ jako jeden z druhů podpůrných opatření
- Využití individuálního vzdělávacího plánu (IVP)
- Úpravy metod výuky, didaktické postupy a úpravy ve vzdělávání žáka, které pedagogové využívají na základě doporučení odborného pracoviště (PPP, SPC)
- Doporučení z odborného pracoviště – jak jej přečíst, rozebrat, jak s ním dále pracovat a jakým způsobem na základě doporučení vytvořit funkční individuální vzdělávací plán
- Zapojení rodičů (zákonných zástupců) při plnění plánu pedagogické podpory a aktivní zapojení žáka
- Vlastní tvorba IVP