Slovní hodnocení

VZD03160
Cílová skupina
ZŠ 1. stupeňZŠ 2. stupeňAsistent pedagogaŠD/ŠK
Akreditace MŠMT čj.
bez akreditace
Zaměření kurzu (kategorie)
Hodnocení
Hodinová dotace kurzu
8
Vhodné i pro šablony
ANO

"Hodnocení by nemělo být trestem, ale vodítkem pro další učení a motivací k lepšímu výkonu."


Hodnocení je významným nástrojem pedagoga, který ovlivňuje motivaci a učení žáků. Je třeba ho chápat jako součást učebního procesu, nikoli jako jeho konečný cíl.

Tento praktický webinář je určen pedagogům, kteří chtějí rozšířit své dovednosti v oblasti hodnocení žáků.


Popis kurzu
Zaměříme se na rozmanité metody hodnocení a jejich pozitivní vliv na motivaci žáků. Seznámíte se s teoriemi hodnocení a klasifikace a naučí se vytvářet funkční slovní hodnocení.
Budou diskutovány cíle, rizika a přednosti slovního hodnocení. Navíc, webinář bude obsahovat praktické ukázky a seznámení s konceptem map učebního pokroku.


Cíl kurzu
Cílem je posílit schopnosti pedagogů v používání různých forem hodnocení a poskytování průběžné zpětné vazby.


Obsah kurzu v bodech


Reflexe současné situace ve školách
• jaký smysl má hodnocení
• co žáky při hodnocení motivuje/demotivuje
• jak hodnotit, abychom dosáhli vysoké míry objektivity a pozitivně žáky motivovali


Aktuální právní rámec a formy hodnocení
• pozitiva a rizika jednotlivých forem a metod hodnocení žáka (heteronomní, autonomní, formativní, normativní, sumativní, kvalitativní, kvantitativní, …)
• tvorba školních pravidel a kritérií hodnocení jako týmová spolupráce učitelů a žáků


Hodnocení žáků se speciálními vzdělávacími potřebami
• hodnocení není srovnávání
• hodnocení žáků s různou mírou potřeby podpůrných opatření


Hodnocení a sebehodnocení
• jak využívat sebehodnocení ke zvyšování objektivity a pozitivní motivace
• žákovská portfolia jako způsob hodnocení průběhu vzdělávání
• ukázka různých metod ve výuce a vyvození způsobu jejich hodnocení
• slovní hodnocení a jeho pravidla
• práce s texty různých slovních hodnocení
• jak napsat slovní hodnocení


Výstupem vzdělávacího programu je osvědčení o absolvování DVPP.


Certifikované vzdělání

Certifikované vzdělání

Vzdělávání je realizováno v souladu s normou ČSN EN ISO 9001:2016.

Šablony OP JAK

Šablony OP JAK

Pokud je kurz vhodný pro šablony, lze jej hradit ze šablon OP JAK.

Možnosti platby

Možnosti platby

Všechny naše kurzy lze zároveň hradit z rozpočtu školy i soukromě.

Platba na fakturu

Platba na fakturu

Školám a organizacím nabízíme také možnost platby na fakturu.

Nejčastější dotazy

Nejčastější dotazy

Nevíte si rady? Podívejte se na nejčastější dotazy ke kurzům.

Jsme tu pro vás

Jsme tu pro vás

Máte dotaz? Kolegové ze zákaznické podpory vám rádi poradí.

"Hodnocení by nemělo být trestem, ale vodítkem pro další učení a motivací k lepšímu výkonu."


Hodnocení je významným nástrojem pedagoga, který ovlivňuje motivaci a učení žáků. Je třeba ho chápat jako součást učebního procesu, nikoli jako jeho konečný cíl.

Tento praktický webinář je určen pedagogům, kteří chtějí rozšířit své dovednosti v oblasti hodnocení žáků.


Popis kurzu
Zaměříme se na rozmanité metody hodnocení a jejich pozitivní vliv na motivaci žáků. Seznámíte se s teoriemi hodnocení a klasifikace a naučí se vytvářet funkční slovní hodnocení.
Budou diskutovány cíle, rizika a přednosti slovního hodnocení. Navíc, webinář bude obsahovat praktické ukázky a seznámení s konceptem map učebního pokroku.


Cíl kurzu
Cílem je posílit schopnosti pedagogů v používání různých forem hodnocení a poskytování průběžné zpětné vazby.


Obsah kurzu v bodech


Reflexe současné situace ve školách
• jaký smysl má hodnocení
• co žáky při hodnocení motivuje/demotivuje
• jak hodnotit, abychom dosáhli vysoké míry objektivity a pozitivně žáky motivovali


Aktuální právní rámec a formy hodnocení
• pozitiva a rizika jednotlivých forem a metod hodnocení žáka (heteronomní, autonomní, formativní, normativní, sumativní, kvalitativní, kvantitativní, …)
• tvorba školních pravidel a kritérií hodnocení jako týmová spolupráce učitelů a žáků


Hodnocení žáků se speciálními vzdělávacími potřebami
• hodnocení není srovnávání
• hodnocení žáků s různou mírou potřeby podpůrných opatření


Hodnocení a sebehodnocení
• jak využívat sebehodnocení ke zvyšování objektivity a pozitivní motivace
• žákovská portfolia jako způsob hodnocení průběhu vzdělávání
• ukázka různých metod ve výuce a vyvození způsobu jejich hodnocení
• slovní hodnocení a jeho pravidla
• práce s texty různých slovních hodnocení
• jak napsat slovní hodnocení


Výstupem vzdělávacího programu je osvědčení o absolvování DVPP.


Součástí kurzu jsou kvalitní studijní a podpůrné materiály

U prezenčních kurzů je samozřejmostí bohaté občerstvení.

Po absolvování kurzu Vám vystavíme osvědčení.

Nejčastější dotazy ke kurzům

*
*
*
Vyberte si termín podle cílové skupiny a přihlaste se
Aktuálně nemáme v nabídce žádný otevřený kurz.
Kdo bude lektorem kurzů?

Vzdělávání pro sborovny na klíč

Tento kurz rádi připravíme na míru pro vaši sborovnu

Potřebujete proškolit pedagogický sbor nebo tým učitelů? Vzdělávání na klíč pro sborovny je efektivním a ideálním nástrojem pro růst vaší školy a učitelů. Každý vzdělávací program, který realizujeme ve formě kurzů pro jednotlivce, jsme schopni přivést i k vám od školy. Můžete si tak vybrat z nabídky aktuálních vzdělávacích programů, nebo pro vás rádi připravíme i kurzy na míru. Máte zájem o vzdělávání pro sborovny na klíč?

Vyplňte prosím nezávaznou poptávku a my se vám ozveme