VYPRODÁNO - Tento produkt již není k dispozici
Školní poradenské pracoviště a jeho role při realizaci podpůrných opatření
VZD00163
Vzdělávací program vám poskytne podrobnou orientaci v legislativních změnách vyplývajících z novely školského zákona a jejich promítnutí do činnosti školských poradenských pracovišť a sítě poradenských zařízení. Představíme vám možnosti školního poradenského pracoviště jako systému k zajištění podpůrných opatření ve škole. Ujasníte si kompetence a náplně práce školního speciálního pedagoga, školního psychologa, školního metodika prevence a výchovného poradce. Vymezíme funkční systém školního poradenského pracoviště a efektivní spolupráce s pedagogy školy.Představíme možnosti metodického vedení asistentů pedagoga, nastavení kvalitní spolupráce s pedagogy.
Obsah programu v bodech:
- Základní orientace v legislativních změnách vyplývajících z novely školského zákona a jejich promítnutí do činnosti školních poradenských pracovišť (ŠPP) a sítě poradenských zařízení
- Školní poradenské pracoviště, kompetence a náplň práce školního speciálního pedagoga, školního psychologa, metodika prevence a výchovného poradce
- Systém vedení dokumentace v rámci podpůrných opatření ve škole
- Kooperace se školskými poradenskými pracovišti a odbornými institucemi
- Spolupráce ŠPP s pedagogickým sborem a zákonnými zástupci
- Zajišťování poskytování podpůrných opatření (PO), role osob podílejících se na poskytování PO, nákup pomůcek, rozvržení a výuka předmětu speciálněpedagogické péče
- Podpůrné opatření „asistent pedagoga“, legislativní rámec pracovní pozice asistenta pedagoga, kvalifikační předpoklady, pracovní náplň asistenta pedagoga, kompetence ve vztahu k pedagogům, osobnost asistenta pedagoga, vztah asistenta pedagoga k žákovi, pracovníkům školy a zákonným zástupcům, rozvržení přímé a nepřímé pedagogické činnosti
- Metodické vedení asistenta pedagoga, další vzdělávání asistenta pedagoga, základní metodika práce asistenta pedagoga