Školní metodik prevence - kombinované studium

Kód: VZD00341
Dostupnost: Skladem
24 990 Kč
+ -

Veškeré vzdělávání je realizováno v souladu s normou ČSN EN ISO 9001:2016.
Pokud je kurz vhodný pro šablony, lze jej hradit z šablon OP JAK.
Veškeré kurzy z naší nabídky lze zároveň hradit z rozpočtu školy i soukromě.
Školám a organizacím nabízíme také možnost platby na fakturu.

Máte otázky? Podívejte se na nejčastější dotazy ke kurzům.

Buďte s námi hvězdou kabinetu!

Vyberte si odměnu za Váš profesní rozvoj.

školní metodik prevence

Specializační studium

Akreditované studium k výkonu specializovaných činností realizované v rámci DVPP je určeno pedagogickým pracovníkům, kteří pracují (nebo by chtěli pracovat) na pozici školního metodika prevence. Je vytvořeno podle standardu MŠMT a vyhlášky č. 317/2005 Sb. (§ 9 písm. c).

Studijní program je zaměřen na získání vědomostí a dovedností, které se projeví ve schopnostech aplikace pedagogiky a psychologie, adiktologie a výstupů z nejnovějších výzkumů v oblasti prevence sociálně nežádoucích jevů.

V rámci prvního roku studia účastníci vypracují ročníkovou práci, která bude zaměřena na specifika tvorby školního programu prevence sociálně nežádoucích jevů. Tuto práci dále účastníci ve druhé polovině studia rozšíří o techniky interaktivní práce se třídou nebo o provedení diagnostiky žáka či školní třídy a vypracují tak závěrečnou práci. V závěru studia proběhne obhajoba závěrečné práce a ověření orientace se v problematice.

Komu je určeno

Studium je určeno pro absolventy magisterských studijních programů učitelských oborů nebo pro absolventy magisterského studia neučitelského zaměření doplněného o studium pedagogiky podle § 22 odst. 1 písm. a) zákona č. 563/2004 Sb.; druh aprobace není rozhodující.

Hodinová dotace

KOMBINOVANÉ STUDIUM v rozsahu 250 vyuč. hodin (226 vyuč. hodin on-line přímé výuky, z toho každý semestr prezenční setkání), 24 hodin prezenčních stáží. Studium je rozděleno do dvou let. 

Odborná stáž

Každý účastník absolvuje prezenčně stáž v rozsahu 24 vyuč. hodin na odborných pracovištích poskytujících poradenskou, intervenční a léčebnou pomoc. Stáž je započítána v celkovém rozsahu vzdělávacího programu.

Cílem studia je:

  • prohloubení a rozšíření vědomostí a dovedností učitelů pro práci s dětmi s rizikem vzniku sociálně nežádoucího chování (práce s jednotlivci i celou třídou)
  • příprava školních metodiků prevence pro samostatné vyhledávání postižených žáků
  • naučit účastníky studia diagnostikovat
  • připravit účastníky na spolupráci se školskými poradenskými zařízeními a institucemi specializovanými na práci s rizikovou mládeží
  • komplexní zkvalitnění komunikačních dovedností

Obsah studia - tematické bloky:

  • Poradenské systémy a primární prevence ve školství
  • Legislativní rámec pro práci školního metodika prevence
  • Primární prevence v podmínkách školy a její zařazení do školních poradenských služeb
  • Specifika role školního metodika prevence v systému práce školy
  • Systém primární prevence ve školství
  • Školní třída, její vedení a diagnostika
  • Rodina a komunikace s rodiči. jakožto osobami odpovědnými za výchovu
  • Sociálně nežádoucí jevy
  • Monitorování a evaluace primární prevence
školní metodik prevence

Specializační studium

Akreditované studium k výkonu specializovaných činností realizované v rámci DVPP je určeno pedagogickým pracovníkům, kteří pracují (nebo by chtěli pracovat) na pozici školního metodika prevence. Je vytvořeno podle standardu MŠMT a vyhlášky č. 317/2005 Sb. (§ 9 písm. c).

Studijní program je zaměřen na získání vědomostí a dovedností, které se projeví ve schopnostech aplikace pedagogiky a psychologie, adiktologie a výstupů z nejnovějších výzkumů v oblasti prevence sociálně nežádoucích jevů.

V rámci prvního roku studia účastníci vypracují ročníkovou práci, která bude zaměřena na specifika tvorby školního programu prevence sociálně nežádoucích jevů. Tuto práci dále účastníci ve druhé polovině studia rozšíří o techniky interaktivní práce se třídou nebo o provedení diagnostiky žáka či školní třídy a vypracují tak závěrečnou práci. V závěru studia proběhne obhajoba závěrečné práce a ověření orientace se v problematice.

Komu je určeno

Studium je určeno pro absolventy magisterských studijních programů učitelských oborů nebo pro absolventy magisterského studia neučitelského zaměření doplněného o studium pedagogiky podle § 22 odst. 1 písm. a) zákona č. 563/2004 Sb.; druh aprobace není rozhodující.

Hodinová dotace

KOMBINOVANÉ STUDIUM v rozsahu 250 vyuč. hodin (226 vyuč. hodin on-line přímé výuky, z toho každý semestr prezenční setkání), 24 hodin prezenčních stáží. Studium je rozděleno do dvou let. 

Odborná stáž

Každý účastník absolvuje prezenčně stáž v rozsahu 24 vyuč. hodin na odborných pracovištích poskytujících poradenskou, intervenční a léčebnou pomoc. Stáž je započítána v celkovém rozsahu vzdělávacího programu.

Cílem studia je:

  • prohloubení a rozšíření vědomostí a dovedností učitelů pro práci s dětmi s rizikem vzniku sociálně nežádoucího chování (práce s jednotlivci i celou třídou)
  • příprava školních metodiků prevence pro samostatné vyhledávání postižených žáků
  • naučit účastníky studia diagnostikovat
  • připravit účastníky na spolupráci se školskými poradenskými zařízeními a institucemi specializovanými na práci s rizikovou mládeží
  • komplexní zkvalitnění komunikačních dovedností

Obsah studia - tematické bloky:

  • Poradenské systémy a primární prevence ve školství
  • Legislativní rámec pro práci školního metodika prevence
  • Primární prevence v podmínkách školy a její zařazení do školních poradenských služeb
  • Specifika role školního metodika prevence v systému práce školy
  • Systém primární prevence ve školství
  • Školní třída, její vedení a diagnostika
  • Rodina a komunikace s rodiči. jakožto osobami odpovědnými za výchovu
  • Sociálně nežádoucí jevy
  • Monitorování a evaluace primární prevence

Součástí kurzu jsou kvalitní studijní a podpůrné materiály

U prezenčních kurzů je samozřejmostí bohaté občerstvení.

Po absolvování kurzu Vám vystavíme osvědčení.

Nejčastější dotazy ke kurzům

*
*
*