Tento kurz je určen všem pedagogickým pracovníkům, kteří vykonávají nebo budou vykonávat práci třídního učitele.
Chcete si vědět rady s vlastními pocity, umět lépe chápat pocity žáků, a tak na ně moci lépe reagovat? Naučit se také pomáhat žákům v sebepoznání, zvládnout je vést vnímáním vlastních pocitů? Děti často postrádají možnost si popovídat a chybí jim pocit, že jim někdo naslouchá.
Naučíte se techniky, které lze využít v práci třídního učitele se třídou nebo jako formu relaxace. Posílíte si odbornou erudovanost, sociální kompetence, schopnost komunikovat a rozvíjet kreativitu.
Obsah kurzu v bodech:
- Teoretická část kurzu
- role třídního učitele
- autorita pedagoga
- emoce – emoční inteligence
- mezilidské vztahy – učitel – žák, žák - učitel
- seberegulace a sebeorganizace
- verbální a neverbální komunikace
- zvládání stresových a konfliktních situací
- Praktická část kurz
- interakčními technikami zaměřenými na práci se třídou (seznamovací, kontaktní, týmové, rozvíjející komunikaci a kooperativnost, zpětnovazebné aj.)
- využitelnými metodami neverbální komunikace, které motivují k tvořivé činnosti
Metodika kurzu vychází z osvědčených postupů sociální psychologie aktivního sociálního učení a tréninkových aktivit (verbální komunikace, antistresové postupy atd.), využívá i metody sociometrického šetření a sociálněpsychologického výcviku.