VYPRODÁNO - Tento produkt již není k dispozici
Různé příležitosti aktivního učení v přírodovědných předmětech
VZD00215
Kurz je zaměřený na vzdělávání pedagogických pracovníků ve formách a metodách výuky, včetně badatelsky orientované vzdělávání a místně zakotveného učení, a to s využitím lehce dostupných pomůcek, které směřuje k popularizaci a zatraktivnění přírodovědného a environmentálního vzdělávání včetně motivace žáků přírodovědnému vzdělávání. Důraz je kladen zejména na interaktivitu a učení objevování přírodních věd prostřednictvím osobní zkušenosti. Cílem vzdělávacího programu je ukázat, co by mohlo žáky přivést ke studiu přírodních věd. Každopádně jde o metody a formy aktvního učení. Každý učitel přírodních věd má příležitost nadchnout žáky k zájmu o učení. Seminář představí základní směry, jak je možné toho dosáhnout. Jde např. o bádání, kdy žáci ověřují hypotézu, kterou sami naformulují - což je základní princip badatelsky orientované výuky. Nebo žáci bádají v okolí školy - což je nazýváno místně zakotveným učením. Nebo odhadují a výpočtem ověřují správnost svého odhadu. Seminář nabízí široké spektrum aktivit,ze kterého si každý účastník vybere to, co je pro něj použitelné.
Podrobný přehled témat výuky:- Metody aktivního učení a model třífázového učení: evokace - uvědomění si významu - reflexe (práce s texty, diskusní techniky, řešení problémů, heuristické metody)
- Formy aktivního učení (skupinová práce, kooperativní učení, diskuze, kolující flipy, skládankové učení)
- Badatelsky orientovaná výuka
- Místně zakotvené učení
- Práce v centrech aktivit
- Vyučovací jednotky zaměřené na mezipředmětové vztahy (papír, brambory)
- Integrovaná tematická výuka
- Projekty a projektové vyučování
- Globální výchova
- Výukové programy s využitím metod aktivního učení
- Cíle a kritéria hodnocení