Děti s autismem a poruchami autistického spektra v MŠ
Záměr celku: Většina pedagogů, pokud reflektuje dobu svojí pedagogické praxe, si určitě vzpomene alespoň na jedno dítě, které bylo „zvláštní“. Bylo naprosto jiné než ostatní děti, hrálo si jiným zpusobem a obtížně se s ním vycházelo. Možná právě proto, že toto dítě mohlo mít autismus. Co vlastně autismus u dítěte předškolního věku znamená, se dozvíme v následujících řádcích.
Klíčové pojmy: autismus, typy autismu, triáda, znaky a symptomy autismu, symptomy v komunikaci, motorika, myšlení, emocionalita, vnímání, poruchy aktivity a pozornosti, chování a adaptabilita, ditský autismus, Aspergeruv syndrom, diagnostika poruch autistického spektra, CARS, ADI-R, CHAT, DACH, TEACH program, elektický poístup, strukturované ueení, aplikovaná behaviorální analýza, AAK