"Výchova a rozvoj sociálních dovedností žáků je klíčovým prvkem pro úspěch v jejich osobním i profesním životě. Vytváření silných mezilidských vztahů, schopnost efektivně komunikovat a spolupracovat s ostatními jsou základní kameny, na kterých stojí celoživotní učení a růst."
Popis kurzu
Vzdělávací program je určen vychovatelům, kteří chtějí pomocí pedagogické diagnostiky ovlivňovat sociální klima pracovní skupiny školních družin či klubů.
Nabídneme Vám popis aktivit, které pomohou při naplňování rozvoje osobnosti žáka ve školní družině či klubu na základě stanovených cílů v ŠVP ŠD či ŠK. Po každé z popsaných technik následuje její podrobná reflexe, která je zaměřena jak na průběh techniky, tak na posun v osobnostním rozvoji žáka v rámci odpoledního zapojení žáka do vyučovacího procesu.
Cíl kurzu
Cílem webináře je nabídnout Vám popis aktivit, které pomohou při naplňování rozvoje osobnosti žáka ve školních družinách či klubech na základě stanovených cílů v ŠVP ŠD či ŠK.
Poskytnout Vám základní dovednosti, díky kterým budete v určitých situacích schopni účinněji komunikovat s žáky a podporovat aktivní růst jejich osobnosti.
Seznámit Vás s technikami, díky kterým budete schopni pozitivně působit na sociální vztahy kolektivu ve školní družině či klubu.
Obsah kurzu v bodech
- Skupinová dynamika
cíl: seznámit se s tématem, se zákonitostmi skupinové dynamiky pro práci se skupinou
- Reflexe
cíl: důležitost reflexe a porozumění procesům při diagnostice
- Komunikace
cíl: diagnostika vztahů ve skupině na základě komunikačně zaměřených aktivit, které lze zařadit jako nástroje komunikačních dovedností a vybrané metody, které lze při pedagogické diagnostice používat - řešení konfliktů, vyjednávání, řeč těla
- Kooperace, skupinová práce
cíl: soutěž, kooperace, postoje k vlastnímu názoru diagnostika skupiny v rámci kooperativního učení
Výstupem vzdělávacího programu je osvědčení o absolvování DVPP.