VYPRODÁNO - Tento produkt již není k dispozici

Rozvoj smyslového vnímání u dětí předškolního věku a mladšího školního věku

VZD02833

Rozvoj smyslového vnímání u dětí předškolního věku a mladšího školního věku


Kurz je zaměřený: na otázky týkající se rozvoje a stimulaci smyslového vnímání u dětí předškolního věku a mladšího školního věku, v návaznosti na systematický rozvoj jednotlivých oblastí (sluchové vnímání, zrakové vnímání, prostorové vnímání).


Popis kurzu

V celém prakticky zaměřeném kurzu vám budou prezentovány jednotlivé metodické postupy v oblasti rozvoje smyslového vnímání (dovedností a schopností) dětí předškolního věku, přípravných tříd a 1. tříd ZŠ.

Důraz bude kladen zejména na vývojové hledisko jednotlivých percepčně-motorických funkcí.

Dále vás seznámíme s příčinným pozadím pozdější školní neúspěšnosti. U dětí ohrožených specifickou poruchou učení působí včasné rozvíjení smyslového vnímání i preventivně, neboť vede k tomu, že se projevy specifické poruchy učení ve školním věku vůbec neprojeví nebo se mohou podstatně zmírnit.

Prakticky se seznámíte s jednotlivými metodickými postupy, budou vám prakticky ukázány hodiny edukací za použití dostupných metodických materiálů a pomůcek.

 

Cíl kurzu

Rozšíření kompetencí pedagogických pracovníků v oblasti stimulace smyslového vnímání, jehož rozvoj je významným předpokladem pro úspěšné zvládání školního učiva – zvolení vhodného postupu vzhledem k vývojové úrovni dítěte v dané sledované oblasti.

 

Zprostředkování řady konkrétních námětů pro rozvíjení zrakového a sluchového vnímání, které jsou nedílnou součástí vzdělávaní předškolních dětí a jež jsou výstupními standardy pro MŠ v rozvoji předškolního dítěte a působí i jako prevence SPU.

 

Objasněna bude problematika metodického vedení předškoláků v oblasti rozvoje smyslového vnímání.

 

Obsah kurzu v bodech

  • Vztah smyslového vnímání a specifických poruch učení

  • Obecné zásady při rozvoji smyslového vnímání

  • Zrakové vnímání

Nácvik zrakového rozlišování

    • Rozlišení barev, velikosti, tvaru

    • Rozlišení figury a pozadí

    • Rozlišení podobných a stranově odlišných tvarů – zraková diferenciace

Zraková analýza a syntéza

Rozvoj zrakové paměti, pohyby očí po řádku

  • Sluchové vnímání

    • Nácvik naslouchání a vnímání různých zvuků

    • Nácvik sluchové orientace v prostoru

    • Nácvik sluchového rozlišování – sluchová diferenciace

    • Vnímání a reprodukce rytmu

    • Sluchová analýza a syntéza

    • Rozvoj sluchové paměti

  Máme akreditaci Ministerstva školství ČR

  Produkt pečlivě vybraný s odborníky na vzdělávání

Rozvoj smyslového vnímání u dětí předškolního věku a mladšího školního věku


Kurz je zaměřený: na otázky týkající se rozvoje a stimulaci smyslového vnímání u dětí předškolního věku a mladšího školního věku, v návaznosti na systematický rozvoj jednotlivých oblastí (sluchové vnímání, zrakové vnímání, prostorové vnímání).


Popis kurzu

V celém prakticky zaměřeném kurzu vám budou prezentovány jednotlivé metodické postupy v oblasti rozvoje smyslového vnímání (dovedností a schopností) dětí předškolního věku, přípravných tříd a 1. tříd ZŠ.

Důraz bude kladen zejména na vývojové hledisko jednotlivých percepčně-motorických funkcí.

Dále vás seznámíme s příčinným pozadím pozdější školní neúspěšnosti. U dětí ohrožených specifickou poruchou učení působí včasné rozvíjení smyslového vnímání i preventivně, neboť vede k tomu, že se projevy specifické poruchy učení ve školním věku vůbec neprojeví nebo se mohou podstatně zmírnit.

Prakticky se seznámíte s jednotlivými metodickými postupy, budou vám prakticky ukázány hodiny edukací za použití dostupných metodických materiálů a pomůcek.

 

Cíl kurzu

Rozšíření kompetencí pedagogických pracovníků v oblasti stimulace smyslového vnímání, jehož rozvoj je významným předpokladem pro úspěšné zvládání školního učiva – zvolení vhodného postupu vzhledem k vývojové úrovni dítěte v dané sledované oblasti.

 

Zprostředkování řady konkrétních námětů pro rozvíjení zrakového a sluchového vnímání, které jsou nedílnou součástí vzdělávaní předškolních dětí a jež jsou výstupními standardy pro MŠ v rozvoji předškolního dítěte a působí i jako prevence SPU.

 

Objasněna bude problematika metodického vedení předškoláků v oblasti rozvoje smyslového vnímání.

 

Obsah kurzu v bodech

  • Vztah smyslového vnímání a specifických poruch učení

  • Obecné zásady při rozvoji smyslového vnímání

  • Zrakové vnímání

Nácvik zrakového rozlišování

    • Rozlišení barev, velikosti, tvaru

    • Rozlišení figury a pozadí

    • Rozlišení podobných a stranově odlišných tvarů – zraková diferenciace

Zraková analýza a syntéza

Rozvoj zrakové paměti, pohyby očí po řádku

  • Sluchové vnímání

    • Nácvik naslouchání a vnímání různých zvuků

    • Nácvik sluchové orientace v prostoru

    • Nácvik sluchového rozlišování – sluchová diferenciace

    • Vnímání a reprodukce rytmu

    • Sluchová analýza a syntéza

    • Rozvoj sluchové paměti

*
*
*
Vyberte si termín podle cílové skupiny a přihlaste se
Aktuálně nemáme v nabídce žádný otevřený kurz.