Rozvoj smyslového vnímání u dětí předškolního věku a mladšího školního věku

VZD02833
Cílová skupina
ZŠ 1. stupeň
Akreditace MŠMT čj.
MSMT-9090/2023-8-301
Zaměření kurzu (kategorie)
Výchova a vývojPoruchy a spec. vzděl. potřebyPedagogická diagnostika
Hodinová dotace kurzu
5
Vhodné i pro šablony
ANO

Rozvoj smyslového vnímání u dětí předškolního věku a mladšího školního věku


Kurz je zaměřený: na otázky týkající se rozvoje a stimulaci smyslového vnímání u dětí předškolního věku a mladšího školního věku, v návaznosti na systematický rozvoj jednotlivých oblastí (sluchové vnímání, zrakové vnímání, prostorové vnímání).


Popis kurzu

V celém prakticky zaměřeném kurzu vám budou prezentovány jednotlivé metodické postupy v oblasti rozvoje smyslového vnímání (dovedností a schopností) dětí předškolního věku, přípravných tříd a 1. tříd ZŠ.

Důraz bude kladen zejména na vývojové hledisko jednotlivých percepčně-motorických funkcí.

Dále vás seznámíme s příčinným pozadím pozdější školní neúspěšnosti. U dětí ohrožených specifickou poruchou učení působí včasné rozvíjení smyslového vnímání i preventivně, neboť vede k tomu, že se projevy specifické poruchy učení ve školním věku vůbec neprojeví nebo se mohou podstatně zmírnit.

Prakticky se seznámíte s jednotlivými metodickými postupy, budou vám prakticky ukázány hodiny edukací za použití dostupných metodických materiálů a pomůcek.

 

Cíl kurzu

Rozšíření kompetencí pedagogických pracovníků v oblasti stimulace smyslového vnímání, jehož rozvoj je významným předpokladem pro úspěšné zvládání školního učiva – zvolení vhodného postupu vzhledem k vývojové úrovni dítěte v dané sledované oblasti.

 

Zprostředkování řady konkrétních námětů pro rozvíjení zrakového a sluchového vnímání, které jsou nedílnou součástí vzdělávaní předškolních dětí a jež jsou výstupními standardy pro MŠ v rozvoji předškolního dítěte a působí i jako prevence SPU.

 

Objasněna bude problematika metodického vedení předškoláků v oblasti rozvoje smyslového vnímání.

 

Obsah kurzu v bodech

  • Vztah smyslového vnímání a specifických poruch učení

  • Obecné zásady při rozvoji smyslového vnímání

  • Zrakové vnímání

Nácvik zrakového rozlišování

    • Rozlišení barev, velikosti, tvaru

    • Rozlišení figury a pozadí

    • Rozlišení podobných a stranově odlišných tvarů – zraková diferenciace

Zraková analýza a syntéza

Rozvoj zrakové paměti, pohyby očí po řádku

  • Sluchové vnímání

    • Nácvik naslouchání a vnímání různých zvuků

    • Nácvik sluchové orientace v prostoru

    • Nácvik sluchového rozlišování – sluchová diferenciace

    • Vnímání a reprodukce rytmu

    • Sluchová analýza a syntéza

    • Rozvoj sluchové paměti

Certifikované vzdělání

Certifikované vzdělání

Vzdělávání je realizováno v souladu s normou ČSN EN ISO 9001:2016.

Šablony OP JAK

Šablony OP JAK

Pokud je kurz vhodný pro šablony, lze jej hradit ze šablon OP JAK.

Možnosti platby

Možnosti platby

Všechny naše kurzy lze zároveň hradit z rozpočtu školy i soukromě.

Platba na fakturu

Platba na fakturu

Školám a organizacím nabízíme také možnost platby na fakturu.

Nejčastější dotazy

Nejčastější dotazy

Nevíte si rady? Podívejte se na nejčastější dotazy ke kurzům.

Jsme tu pro vás

Jsme tu pro vás

Máte dotaz? Kolegové ze zákaznické podpory vám rádi poradí.

Rozvoj smyslového vnímání u dětí předškolního věku a mladšího školního věku


Kurz je zaměřený: na otázky týkající se rozvoje a stimulaci smyslového vnímání u dětí předškolního věku a mladšího školního věku, v návaznosti na systematický rozvoj jednotlivých oblastí (sluchové vnímání, zrakové vnímání, prostorové vnímání).


Popis kurzu

V celém prakticky zaměřeném kurzu vám budou prezentovány jednotlivé metodické postupy v oblasti rozvoje smyslového vnímání (dovedností a schopností) dětí předškolního věku, přípravných tříd a 1. tříd ZŠ.

Důraz bude kladen zejména na vývojové hledisko jednotlivých percepčně-motorických funkcí.

Dále vás seznámíme s příčinným pozadím pozdější školní neúspěšnosti. U dětí ohrožených specifickou poruchou učení působí včasné rozvíjení smyslového vnímání i preventivně, neboť vede k tomu, že se projevy specifické poruchy učení ve školním věku vůbec neprojeví nebo se mohou podstatně zmírnit.

Prakticky se seznámíte s jednotlivými metodickými postupy, budou vám prakticky ukázány hodiny edukací za použití dostupných metodických materiálů a pomůcek.

 

Cíl kurzu

Rozšíření kompetencí pedagogických pracovníků v oblasti stimulace smyslového vnímání, jehož rozvoj je významným předpokladem pro úspěšné zvládání školního učiva – zvolení vhodného postupu vzhledem k vývojové úrovni dítěte v dané sledované oblasti.

 

Zprostředkování řady konkrétních námětů pro rozvíjení zrakového a sluchového vnímání, které jsou nedílnou součástí vzdělávaní předškolních dětí a jež jsou výstupními standardy pro MŠ v rozvoji předškolního dítěte a působí i jako prevence SPU.

 

Objasněna bude problematika metodického vedení předškoláků v oblasti rozvoje smyslového vnímání.

 

Obsah kurzu v bodech

  • Vztah smyslového vnímání a specifických poruch učení

  • Obecné zásady při rozvoji smyslového vnímání

  • Zrakové vnímání

Nácvik zrakového rozlišování

    • Rozlišení barev, velikosti, tvaru

    • Rozlišení figury a pozadí

    • Rozlišení podobných a stranově odlišných tvarů – zraková diferenciace

Zraková analýza a syntéza

Rozvoj zrakové paměti, pohyby očí po řádku

  • Sluchové vnímání

    • Nácvik naslouchání a vnímání různých zvuků

    • Nácvik sluchové orientace v prostoru

    • Nácvik sluchového rozlišování – sluchová diferenciace

    • Vnímání a reprodukce rytmu

    • Sluchová analýza a syntéza

    • Rozvoj sluchové paměti

Součástí kurzu jsou kvalitní studijní a podpůrné materiály

U prezenčních kurzů je samozřejmostí bohaté občerstvení.

Po absolvování kurzu Vám vystavíme osvědčení.

Nejčastější dotazy ke kurzům

*
*
*
Vyberte si termín podle cílové skupiny a přihlaste se
Aktuálně nemáme v nabídce žádný otevřený kurz.
Kdo bude lektorem kurzů?

Vzdělávání pro sborovny na klíč

Tento kurz rádi připravíme na míru pro vaši sborovnu

Potřebujete proškolit pedagogický sbor nebo tým učitelů? Vzdělávání na klíč pro sborovny je efektivním a ideálním nástrojem pro růst vaší školy a učitelů. Každý vzdělávací program, který realizujeme ve formě kurzů pro jednotlivce, jsme schopni přivést i k vám od školy. Můžete si tak vybrat z nabídky aktuálních vzdělávacích programů, nebo pro vás rádi připravíme i kurzy na míru. Máte zájem o vzdělávání pro sborovny na klíč?

Vyplňte prosím nezávaznou poptávku a my se vám ozveme