VYPRODÁNO - Tento produkt již není k dispozici

Rozvoj smyslového vnímání

VZD02065

Kurz je určen pro pedagogické pracovníky, zaměříme se na otázky týkající se rozvoje a stimulace smyslového vnímání u dětí předškolního věku a mladšího školního věku. Navazuje systematický rozvoj jednotlivých oblastí (sluchové vnímání, zrakové vnímání, prostorové vnímání).


Na kurzu si vyzkoušíme jednotlivé metodické postupy v oblasti rozvoje smyslového vnímání (dovedností a schopností) dětí předškolního věku, přípravných tříd a 1. tříd ZŠ. Důraz bude kladen zejména na vývojové hledisko jednotlivých percepčně-motorických funkcí. Seznámíme s příčinným pozadím pozdější školní neúspěšnosti. U dětí ohrožených specifickou poruchou učení působí včasné rozvíjení smyslového vnímání i preventivně, neboť vede k tomu, že se projevy specifické poruchy učení ve školním věku vůbec neprojeví nebo se mohou podstatně zmírnit. Prakticky se seznámíte s jednotlivými metodickými postupy, budou vám prakticky ukázány hodiny edukací za použití dostupných metodických materiálů a pomůcek.


Podrobný přehled témat:

  • Vztah smyslového vnímání a specifických poruch učení
  • Obecné zásady při rozvoji smyslového vnímání
  • Zrakové vnímání
  • Nácvik zrakového rozlišování
  • Rozlišení barev, velikosti, tvaru
  • Rozlišení figury a pozadí
  • Rozlišení podobných a stranově odlišných tvarů – zraková diferenciace
  • Zraková analýza a syntéza
  • Rozvoj zrakové paměti - pohyby očí po řádku
  • Sluchové vnímání
  • Nácvik naslouchání a vnímání různých zvuků
  • Nácvik sluchové orientace v prostoru
  • Nácvik sluchového rozlišování – sluchová diferenciace
  • Vnímání a reprodukce rytmu
  • Sluchová analýza a syntéza
  • Rozvoj sluchové paměti

  Máme akreditaci Ministerstva školství ČR

  Produkt pečlivě vybraný s odborníky na vzdělávání

Kurz je určen pro pedagogické pracovníky, zaměříme se na otázky týkající se rozvoje a stimulace smyslového vnímání u dětí předškolního věku a mladšího školního věku. Navazuje systematický rozvoj jednotlivých oblastí (sluchové vnímání, zrakové vnímání, prostorové vnímání).


Na kurzu si vyzkoušíme jednotlivé metodické postupy v oblasti rozvoje smyslového vnímání (dovedností a schopností) dětí předškolního věku, přípravných tříd a 1. tříd ZŠ. Důraz bude kladen zejména na vývojové hledisko jednotlivých percepčně-motorických funkcí. Seznámíme s příčinným pozadím pozdější školní neúspěšnosti. U dětí ohrožených specifickou poruchou učení působí včasné rozvíjení smyslového vnímání i preventivně, neboť vede k tomu, že se projevy specifické poruchy učení ve školním věku vůbec neprojeví nebo se mohou podstatně zmírnit. Prakticky se seznámíte s jednotlivými metodickými postupy, budou vám prakticky ukázány hodiny edukací za použití dostupných metodických materiálů a pomůcek.


Podrobný přehled témat:

  • Vztah smyslového vnímání a specifických poruch učení
  • Obecné zásady při rozvoji smyslového vnímání
  • Zrakové vnímání
  • Nácvik zrakového rozlišování
  • Rozlišení barev, velikosti, tvaru
  • Rozlišení figury a pozadí
  • Rozlišení podobných a stranově odlišných tvarů – zraková diferenciace
  • Zraková analýza a syntéza
  • Rozvoj zrakové paměti - pohyby očí po řádku
  • Sluchové vnímání
  • Nácvik naslouchání a vnímání různých zvuků
  • Nácvik sluchové orientace v prostoru
  • Nácvik sluchového rozlišování – sluchová diferenciace
  • Vnímání a reprodukce rytmu
  • Sluchová analýza a syntéza
  • Rozvoj sluchové paměti
*
*
*
Vyberte si termín podle cílové skupiny a přihlaste se
Aktuálně nemáme v nabídce žádný otevřený kurz.