Předáme Vám originálně zpracované didaktické zkušenosti pedagogů z praxe, které zahrnují různé oblasti vzdělávání a jsou zaměřené na rozvoj čtenářské gramotnosti u žáků se specifickými poruchami učení a chování.
Lektor Vám zároveň představí vlastní, nové a obecně málo známé formy a metody vyučování.
První část semináře je zaměřena na obecnější principy metodiky a didaktiky (na praktických příkladech), na využití inovativních, aktivizujících metod, v druhé části pak na ukázky konkrétních možností, jak výuku vést a obohacovat o zajímavé prvky a činnosti.
Budete se věnovat především těmto formám a metodám práce: otevřenému učení a prožitkovému učení, vyhledávání a zpracovávání informací, technikám RWCT – metoda I.N.S.E.R.T. –, pětilístku, volnému psaní, metodě barevných papírů, třífázovému rozhovoru…
Stručný obsah:
- Změny ve vzdělávání – kurikulární reforma, rozvoj klíčových kompetencí (kompetence pro život)
- Čtenářská gramotnost – vyvození sedmi základních strategií čtenářské gramotnosti
- Obecná pedagogika – metody a formy práce, které rozvíjejí nejvíce klíčových kompetencí (vyvození)
- Model vzdělávání: E-U-R
- Inovativní a aktivizující metody a formy práce: prvky RWCT (včetně vyvození vhodných metod hodnocení – hodnoticí teploměr, sluníčková metoda hodnocení…)
- Diskuse nad konkrétními problémy