VYPRODÁNO - Tento produkt již není k dispozici
Rizikové faktory čtenářské gramotnosti, individuální diagnostika
VZD00135
Na tomto semináři se budete formou prožitkových aktivit zabývat vztahem našeho hlasového projevu a jeho zobrazení (písma). Připomeneme si význam psycho-somaticko-sociálního rozvoje dítěte pro rozvoj (před)čtenářské gramotnosti. V rámci diskuse porovnáme své zkušenosti s rizikovými faktory čtenářské gramotnosti (i s jejich prevencí) a s vybranými způsoby pedagogické diagnostiky dovedností předcházejících čtení a psaní. Seznámíme Vás s rozdílnými a společnými aspekty čtenářské a tzv. předčtenářské gramotnosti, nabídneme Vám konkrétní metodický materiál směřující k rozvoji. Součástí semináře je i ukázka praktické práce s dětmi.
Stručný obsah:
- Reflexe získaných zkušeností z předchozích seminářů
- Vztah mluveného a psaného projevu z hlediska fylogenetického i ontogenetického
- Vysvětlení základních pojmů: čtenářská a předčtenářská gramotnost, jejich aspekty
- Dovednosti předčtenářské gramotnosti a jejich diagnostika
- Hry a činnosti podporující předčtenářskou gramotnost
- Rozbor praktické práce s dětmi (analýza ukázaných postupů, možnosti diagnostického využití)