Průběžná pedagogická diagnostika a intervence v mateřské škole

VZD01839
Cílová skupina
Akreditace MŠMT čj.
MSMT-896/2022-5-47
Zaměření kurzu (kategorie)
Pedagogická diagnostika
Hodinová dotace kurzu
8
Vhodné i pro šablony
ANO
„V člověku je nutno probudit to, co je v něm velké.“ 
- Antoine de Saint-Exupéry


Pedagogická diagnostika je nezbytným nástrojem k lepšímu poznání dítěte, a tím k vytváření kvalitnějších podmínek pro jeho rozvoj v předškolním věku.  Jak ji efektivně využívat?

Popis kurzu

Vzdělávací program je určen pro učitele mateřských škol s cílem pomoci jim nalézt efektivní cesty k realizaci průběžné pedagogické diagnostiky dětí ve věku 2-7 let. 
Seznámíte se se způsoby, jak průběžnou diagnostiku realizovat v prostředí mateřské školy. Nedílnou součástí programu je vymezení oblastí vývoje dětí, na které by se měl učitel mateřské školy zaměřovat. 
Dozvíte se, jaké úrovně by dítě v určitém věkovém rozpětí mělo dosáhnout, to vše s ohledem na individuální zvláštnosti každého jedince. 
Součástí programu jsou fotografické materiály zaměřující se na diagnostiku dětí v MŠ, praktické ukázky diagnostiky dětí v podobě dokumentace a část je dedikována i diskusi a sdílení vlastních zkušeností mezi účastníky.
Celý kurz je obohacený zkušenostmi lektorky se zahraničními metodami pedagogické diagnostiky, zejména z Velké Británie a Německa. 

Cíl kurzu

Zdokonalit teoretické znalosti a praktické dovednosti v oblasti průběžné pedagogické diagnostiky a intervence v předškolním vzdělávání, a tak napomoci k vyšší individualizaci vzdělávání v mateřské škole. Předat účastníkům osvědčené způsoby realizace kvalitní průběžné pedagogické diagnostiky nejen z českého, ale i zahraničního prostředí.

Obsah kurzu v bodech:
  • úvod do problematiky, vymezení pojmů pedagogická diagnostika (vstupní, průběžná, výstupní/závěrečná) a intervence, formy pedagogické diagnostiky (kolektivní, skupinová, individuální);
  • průběžná pedagogická diagnostika a intervence ve vztahu k RVP PV
  • podmínky pro průběžnou pedagogickou diagnostiku a intervenci v MŠ;
  • vliv domácího a školního prostředí na vývoj dítěte předškolního věku;
  • rozpoznávání potřeb dětí, individualizace vzdělávání;
  • analyzování vztahů ve třídě, pomoc dětem obtížně se začleňujícím;
  • nástroje pro pedagogickou diagnostiku (běžné i alternativní);
  • konkrétní způsoby začlenění průběžné pedagogické diagnostiky do každého dne v MŠ;
  • kvalitní vzdělávací nabídka jako nedílná součást průběžné pedagogické diagnostiky a intervence;
  • sdílení informací z diagnostiky s dítětem, rodiči, ostatními pedagogy a pedagogickými pracovníky, poradenskými zařízeními.;
  • literatura k tématu;
  • diskuse.
Certifikované vzdělání

Certifikované vzdělání

Vzdělávání je realizováno v souladu s normou ČSN EN ISO 9001:2016.

Šablony OP JAK

Šablony OP JAK

Pokud je kurz vhodný pro šablony, lze jej hradit ze šablon OP JAK.

Možnosti platby

Možnosti platby

Všechny naše kurzy lze zároveň hradit z rozpočtu školy i soukromě.

Platba na fakturu

Platba na fakturu

Školám a organizacím nabízíme také možnost platby na fakturu.

Nejčastější dotazy

Nejčastější dotazy

Nevíte si rady? Podívejte se na nejčastější dotazy ke kurzům.

Jsme tu pro vás

Jsme tu pro vás

Máte dotaz? Kolegové ze zákaznické podpory vám rádi poradí.

„V člověku je nutno probudit to, co je v něm velké.“ 
- Antoine de Saint-Exupéry


Pedagogická diagnostika je nezbytným nástrojem k lepšímu poznání dítěte, a tím k vytváření kvalitnějších podmínek pro jeho rozvoj v předškolním věku.  Jak ji efektivně využívat?

Popis kurzu

Vzdělávací program je určen pro učitele mateřských škol s cílem pomoci jim nalézt efektivní cesty k realizaci průběžné pedagogické diagnostiky dětí ve věku 2-7 let. 
Seznámíte se se způsoby, jak průběžnou diagnostiku realizovat v prostředí mateřské školy. Nedílnou součástí programu je vymezení oblastí vývoje dětí, na které by se měl učitel mateřské školy zaměřovat. 
Dozvíte se, jaké úrovně by dítě v určitém věkovém rozpětí mělo dosáhnout, to vše s ohledem na individuální zvláštnosti každého jedince. 
Součástí programu jsou fotografické materiály zaměřující se na diagnostiku dětí v MŠ, praktické ukázky diagnostiky dětí v podobě dokumentace a část je dedikována i diskusi a sdílení vlastních zkušeností mezi účastníky.
Celý kurz je obohacený zkušenostmi lektorky se zahraničními metodami pedagogické diagnostiky, zejména z Velké Británie a Německa. 

Cíl kurzu

Zdokonalit teoretické znalosti a praktické dovednosti v oblasti průběžné pedagogické diagnostiky a intervence v předškolním vzdělávání, a tak napomoci k vyšší individualizaci vzdělávání v mateřské škole. Předat účastníkům osvědčené způsoby realizace kvalitní průběžné pedagogické diagnostiky nejen z českého, ale i zahraničního prostředí.

Obsah kurzu v bodech:
  • úvod do problematiky, vymezení pojmů pedagogická diagnostika (vstupní, průběžná, výstupní/závěrečná) a intervence, formy pedagogické diagnostiky (kolektivní, skupinová, individuální);
  • průběžná pedagogická diagnostika a intervence ve vztahu k RVP PV
  • podmínky pro průběžnou pedagogickou diagnostiku a intervenci v MŠ;
  • vliv domácího a školního prostředí na vývoj dítěte předškolního věku;
  • rozpoznávání potřeb dětí, individualizace vzdělávání;
  • analyzování vztahů ve třídě, pomoc dětem obtížně se začleňujícím;
  • nástroje pro pedagogickou diagnostiku (běžné i alternativní);
  • konkrétní způsoby začlenění průběžné pedagogické diagnostiky do každého dne v MŠ;
  • kvalitní vzdělávací nabídka jako nedílná součást průběžné pedagogické diagnostiky a intervence;
  • sdílení informací z diagnostiky s dítětem, rodiči, ostatními pedagogy a pedagogickými pracovníky, poradenskými zařízeními.;
  • literatura k tématu;
  • diskuse.

Součástí kurzu jsou kvalitní studijní a podpůrné materiály

U prezenčních kurzů je samozřejmostí bohaté občerstvení.

Po absolvování kurzu Vám vystavíme osvědčení.

Nejčastější dotazy ke kurzům

*
*
*
Vyberte si termín podle cílové skupiny a přihlaste se
Cílová skupina
Termín kurzu
16.12.2024 - 16.12.2024
Město konání
On-line webinář
Poznámka k termínu
(8.30 - 16.00 hodin)
Adresa místa konání
Hodinová dotace kurzu
8
Vhodné i pro šablony
ANO
2 300 Kč / osobu
Vyberte počet osob
Kdo bude lektorem kurzů?

Vzdělávání pro sborovny na klíč

Tento kurz rádi připravíme na míru pro vaši sborovnu

Potřebujete proškolit pedagogický sbor nebo tým učitelů? Vzdělávání na klíč pro sborovny je efektivním a ideálním nástrojem pro růst vaší školy a učitelů. Každý vzdělávací program, který realizujeme ve formě kurzů pro jednotlivce, jsme schopni přivést i k vám od školy. Můžete si tak vybrat z nabídky aktuálních vzdělávacích programů, nebo pro vás rádi připravíme i kurzy na míru. Máte zájem o vzdělávání pro sborovny na klíč?

Vyplňte prosím nezávaznou poptávku a my se vám ozveme