Průběžná pedagogická diagnostika

VZD01839
Cílová skupina
ZŠ 1. stupeňŠD/ŠK
Akreditace MŠMT čj.
MSMT-896/2022-5-47
Zaměření kurzu (kategorie)
PoruchyInkluze
Hodinová dotace kurzu
8
Vhodné i pro šablony
ANO
Popis kurzu:

Vzdělávací program je koncipován pro učitele mateřských škol s cílem pomoci jim nalézt efektivní cesty k realizaci průběžné pedagogické diagnostiky dětí ve věku 2-7 let. Seznámíte se se způsoby, jak průběžnou diagnostiku realizovat v prostředí mateřské školy. Budeme se věnovat tématu, vymezení oblastí vývoje dětí, na které by se měl učitel mateřské školy zaměřovat. Dozvíte se, jaké úrovně by dítě v určitém věkovém rozpětí mělo dosáhnout – to vše s ohledem na individuální zvláštnosti každého jedince.

Celý kurz je obohacený zkušenostmi lektorky se zahraničními metodami pedagogické diagnostiky – zejména z Velké Británie a Německa. Prohlédnete si fotografie zaměřující se na diagnostiku dětí v MŠ a také praktické ukázky diagnostiky dětí v podobě dokumentace. Budete diskutovat a sdílet vlastní zkušenosti mezi účastníky.

Cíl kurzu:

Osvojíte si praktické znalosti a dovednosti v oblasti průběžné pedagogické diagnostiky a intervence v předškolním vzdělávání, které Vám napomohou k vyšší individualizaci vzdělávání v mateřské škole.  Získáte osvědčené způsoby realizace kvalitní průběžné pedagogické diagnostiky nejen z českého, ale i zahraničního prostředí.

Obsah kurzu v bodech:
  • úvod do problematiky, vymezení pojmů pedagogická diagnostika (vstupní, průběžná, výstupní/závěrečná) a intervence, formy pedagogické diagnostiky (kolektivní, skupinová, individuální)
  • průběžná pedagogická diagnostika a intervence ve vztahu k RVP PV 
  • podmínky pro průběžnou pedagogickou diagnostiku a intervenci v MŠ
  • vliv domácího a školního prostředí na vývoj dítěte předškolního věku
  • rozpoznávání potřeb dětí, individualizace vzdělávání
  • analyzování vztahů ve třídě, pomoc dětem obtížně se začleňujícím
  • nástroje pro pedagogickou diagnostiku (běžné i alternativní)
  • konkrétní způsoby začlenění průběžné pedagogické diagnostiky do každého dne v MŠ
  • kvalitní vzdělávací nabídka jako nedílná součást průběžné pedagogické diagnostiky a intervence
  • sdílení informací z diagnostiky s dítětem, rodiči, ostatními pedagogy a pedagogickými pracovníky, poradenskými zařízeními apod.
  • literatura k tématu
  • diskuse

Pokud je kurz vhodný pro šablony, lze jej hradit z šablon.
Veškeré kurzy z naší nabídky lze zároveň hradit z rozpočtu školy i soukromě.


Součástí jsou kvalitní studijní a podpůrné materiály

U prezenčních kurzů je samozřejmostí bohaté občerstvení.

Z on-line kurzu (webináře) obdržíte záznam ke zpětnému zhlédnutí

Po absolvování kurzu Vám vystavíme osvědčení.

Nejčastější dotazy ke kurzům

Popis kurzu:

Vzdělávací program je koncipován pro učitele mateřských škol s cílem pomoci jim nalézt efektivní cesty k realizaci průběžné pedagogické diagnostiky dětí ve věku 2-7 let. Seznámíte se se způsoby, jak průběžnou diagnostiku realizovat v prostředí mateřské školy. Budeme se věnovat tématu, vymezení oblastí vývoje dětí, na které by se měl učitel mateřské školy zaměřovat. Dozvíte se, jaké úrovně by dítě v určitém věkovém rozpětí mělo dosáhnout – to vše s ohledem na individuální zvláštnosti každého jedince.

Celý kurz je obohacený zkušenostmi lektorky se zahraničními metodami pedagogické diagnostiky – zejména z Velké Británie a Německa. Prohlédnete si fotografie zaměřující se na diagnostiku dětí v MŠ a také praktické ukázky diagnostiky dětí v podobě dokumentace. Budete diskutovat a sdílet vlastní zkušenosti mezi účastníky.

Cíl kurzu:

Osvojíte si praktické znalosti a dovednosti v oblasti průběžné pedagogické diagnostiky a intervence v předškolním vzdělávání, které Vám napomohou k vyšší individualizaci vzdělávání v mateřské škole.  Získáte osvědčené způsoby realizace kvalitní průběžné pedagogické diagnostiky nejen z českého, ale i zahraničního prostředí.

Obsah kurzu v bodech:
  • úvod do problematiky, vymezení pojmů pedagogická diagnostika (vstupní, průběžná, výstupní/závěrečná) a intervence, formy pedagogické diagnostiky (kolektivní, skupinová, individuální)
  • průběžná pedagogická diagnostika a intervence ve vztahu k RVP PV 
  • podmínky pro průběžnou pedagogickou diagnostiku a intervenci v MŠ
  • vliv domácího a školního prostředí na vývoj dítěte předškolního věku
  • rozpoznávání potřeb dětí, individualizace vzdělávání
  • analyzování vztahů ve třídě, pomoc dětem obtížně se začleňujícím
  • nástroje pro pedagogickou diagnostiku (běžné i alternativní)
  • konkrétní způsoby začlenění průběžné pedagogické diagnostiky do každého dne v MŠ
  • kvalitní vzdělávací nabídka jako nedílná součást průběžné pedagogické diagnostiky a intervence
  • sdílení informací z diagnostiky s dítětem, rodiči, ostatními pedagogy a pedagogickými pracovníky, poradenskými zařízeními apod.
  • literatura k tématu
  • diskuse
*
*
*
Vyberte termín a přihlaste se
Cílová skupina
, ZŠ 1. stupeň, ŠD/ŠK
Termín kurzu
24.10.2022 - 24.10.2022
Město konání
On-line webinář
Poznámka k termínu
24. 10. 2022 (8.00 - 15.30 hodin)
Adresa místa konání
Hodinová dotace kurzu
8
Vhodné i pro šablony
ANO
1 790 Kč / osobu
Vyberte počet osob
Kdo bude lektorem kurzů?

Kurz na zakázku – „na klíč“

Tento kurz pro Vás rádi uspořádáme na objednávku. Vyplňte nezávaznou poptávku a my pošleme lektora přímo k Vám do školy.

Výhody kurzu na klíč:

  • Proškolíme více učitelů z Vaší školy.
  • Obsah kurzu přizpůsobíme přesně podle Vašich potřeb.
  • Termín a čas si vyberete sami.
  • Nebudete muset nikam jezdit a ušetříte za cestovné.
  • Posílíte vztahy mezi kolegy.
Chcete uspořádat kurz na klíč? Kontaktujte nás