„Nejvýznamnějším uměním učitele je probouzet v žácích radost tvořit a poznávat.“
– Albert Einstein
Prožitkové učení je v současné době v předškolním vzdělávání běžně užívaný termín. Chápete správně jeho podstatu? Znáte jeho význam pro dětské učení a všestranný rozvoj osobnosti? Umíte jej správně aplikovat?
Popis kurzu:
Na kurzu se zaměříme na metody aplikování prožitkového učení v mateřské škole. Seznámíte se se způsoby a konkrétními činnostmi předškolního vzdělávání dětí ve věku 2-6 let založených na principu prožitku, vlastní iniciativy, aktivity a zkušenosti. Ukážeme si praktické ukázky konkrétních prožitkových her a činností. Budete diskutovat a sdílet vlastní zkušenosti mezi účastníky.
Cíl kurzu:
Získáte teoretické znalosti a praktické dovednosti, jak aplikovat principy prožitkového učení do předškolního vzdělávání.
Obsah kurzu v bodech:
- úvod do problematiky, vymezení pojmů prožitek, spontánnost, zkušenost, vlastní iniciativa dítěte
- vliv vnitřní motivace pro učení dítěte
- spojitost prožitkového učení a individualizace vzdělávání
- prožitkové učení v kontextu RVP PV (jak rozvíjet všechny vzdělávací oblasti)
- podmínky pro prožitkové učení v MŠ
- praktické ukázky – učení se prožitkem
- tvořivá dramatika jako prožitkový způsob vzdělávání dětí předškolního věku
- kvalitní vzdělávací nabídka podporující prožitkové učení
- konkrétní činnosti, didaktické pomůcky, hry v mateřské školy a hry venku
- exkurz do projektové metody v předškolním vzdělávání
- literatura k tématu
- diskuse a sdílení zkušeností