VYPRODÁNO - Tento produkt již není k dispozici
Procesy učení a zrání žáka, výuka a kompetence učitele
VZD00329
Procesy učení jsou přirozenou vývojovou potřebou mozku a lidského vědomí. Dějí se automaticky, je ale možné, ba přímo potřebné je ovlivňovat. Jedná se o přirozený proces zrání mozku, který mění dynamiku i charakter podle konkrétních časových období.
Seznámíme Vás s dynamikou vývoje procesů učení a jeho charakteristickými obdobími. Paralelnost a vývojové zvláštnosti delegují na učitele zvýšenou osobnostní pružnost, ale také znalost informací z tohoto oboru.
Obsah kurzu v bodech:
- Dynamika vývoje mozku z hlediska individuálních a skupinových potřeb. Paralelní procesy učení a jejich izolované charakteristiky.
- Vývojová období a jeho charakteristiky v souběžném zrání procesů učení – v předškolním věku a vlivu institucí na tento věk.
- Období prvního a druhého stupně ZŠ charakteristické odlišnosti jednotlivých ročníků, ale i stupňů. Co dominuje dynamice nízkého věku? Skupinové potřeby žáků druhého stupně. Vliv a význam výchovného působení rodiny a formativního působení školy. Charakteristiky stře-doškolského období a jak se vyvíjejí procesy učení v průběhu dospělosti a stáří.
- Diskuze, příklady z praxe, dotazy. Je tradiční charakteristikou, že větší část pedagogů se se-tkává s velmi podobnými problémy, jen je díky individuálnímu přístupu (v individualizova-ném období vývoje dětí) neumí zobecňovat. Proto je diskuze velmi efektivní částí výuky, kdy se informace transformují do znalostí a ty do dovedností.