Záměr celku: Hlavním cílem projektu je vést děti prožitkovými činnostmi k pozitivnímu vztahu k přírodě. Na vycházkách v podnětném přírodním (především lesním) prostředí provází děti jako motivační prvek skřítek Eliandr. Děti se seznamují s rostlinnou a živočišnou přírodou, učí se vnímat, že živá a neživá příroda spolu úzce souvisí. Vlastními prožitky získávají děti poznatky o lese, učí se vnímat přírodu všemi smysly a především jsou vedeny k ohleduplnému chování v lese. Získané poznatky prostřednictvím vlastních prožitků si děti upevní následnými činnostmi v mateřské škole – například výtvarnými.
Činnosti: Rozhovor s dětmi, kognitivní činnosti (hledání a objevování odpovědí na dané otázky), přímé pozorování přírodních jevů, smyslové hry, hry s přírodninami, experimentování s přírodninami, pohybové hry, environmentální činnosti, výtvarné a tvořivé činnosti.
Výstupy: Prostřednictvím vlastního prožitku získat pozitivní vztah k přírodě a poznatky o světě, vnímat přírodu všemi smysly, chovat se ohleduplně k živé i neživé přírodě.