Hry pro rozvoj předmatematických představ u dětí předškolního věku IV Záměr celku: Nabízené herní aktivity pomáhají rozvíjet matematické představy, podněcují dětskou fantazii a kreativitu, chuť objevovat a tvořit. Děti se učí chápat elementární číselné pojmy – orientovat se v počtu cca do šesti, odříkat číselnou řadu v rozsahu první desítky, porovnávat (poznat více, méně, stejně), vytvářet skupiny podle zadaných kritérií (třídění), rozvíjet komunikativní dovednosti. Činnosti podporují rozvíjení logického a kombinatorického myšlení, rozeznávání barev, hledání různých možností řešení, vedou k rozvíjení jemné motoriky, grafické rytmizace a učí děti spolupracovat ve skupině, pracovat podle instrukcí a respektovat pravidla.
Činnosti: Rozlišování barev a tvarů, třídění předmětů; určování počtu, řazení předmětů dle zadaných kritérií; trénování paměti; koordinace ruky a oka, grafomotorické činnosti; motivační říkanky.
Výstupy: Chápat elementární číselné pojmy; rozpoznávat základní rovinné útvary (čtverec, kruh, trojúhelník); přiřazovat velikost pomocí porovnávání; naučit se nazpaměť krátké texty; záměrně se soustředit na danou činnost, postupovat podle instrukcí.