Využití: Do třídy mateřské školy přicházejí děti různě sociálně vyspělé, některé mají velmi malé zkušenosti s vrstevníky. Tento program jim předkládá sociální situace, které jsou ve skupinovém životě časté a mohou pro ně znamenat problém.
Chtějí si s někým hrát a nevědí, jak do toho. Nebo si právě touží dokončit svou stavbu samy a někdo je ruší nebo jim to dokonce kazí. Kamarád se jim posmívá. Potřebují s něčím pomoci. Nejsem tady zkrátka sám a to je výhoda i problém. Co s tím? Způsob řešení může vést ke spokojenosti partnerů i k jejich konfliktu. Svým jednáním to tedy mohu ovlivnit. Toto všechno děti poznávají zejména v přirozeném soužití při nejrůznějších sociálních interakcích. Tady si to mohou vyzkoušet nanečisto v roli někoho jiného. A také poznat, že všichni děláme chyby a nikdo není dokonalý.
Směřujeme ke kompetencím - rozlišit správné chování od nesprávného, rozhodovat se sám za sebe, být aktivní při tvoření sociálně přijatelného způsobu řešení situace, umět vyjadřovat své představy, sledovat příběh a porozumět mu
Učivo - hry s plošnými loutkami, improvizace, improvizace a jednoduchá dramatizace, rozhovor, dramatická hra