Záměr celku: Grafomotoriku můžeme charakterizovat jako pohyb, který doprovází psaní a kreslení. Zároveň se jedná o rozvíjení motorických činností, které se podílejí na psaní. Psaní, tedy i grafomotorika, je součástí gramotnosti, která je individuální schopností člověka – čtení a psaní. Příspěvek nabízí několik aktivit, které jsou zaměřeny na grafomotoriku a její implementaci do edukace v rámci časového vymezení.
Obsahuje mnoho vhodných námětů na grafomotorické cvičení ve třech oblastech: pohybové cvičení, sluchově-pohybové cvičení a sluchově-zrakové cvičení. Celý sled aktivit je motivován hrou na muzikanty.
Činnosti: Pohybové aktivity, sluchově-pohybové cvičení, zrakové cvičení, grafo-motorické cviky.
Výstupy: Aktivně naslouchat, používat nová slova, používat rytmické nástroje, koordinovat pohyb s hudbou a rytmem, napodobit pohyb dle vzoru, soustředit se na činnost, orientovat se v prostoru a ploše, ovládat špetkovitý úchop, tempo, prohloubit grafické činnosti dětí, prožívat radost z poz-naného, rozvíjet hrubou a jemnou motoriku, rozvíjet koordinaci oka a ruky, rozvíjet koordinaci pohybu, rozvíjet sluchové vnímání, rozvíjet soustředění a pozornost dítěte, sledovat očima zleva doprava, správně vyslovovat, umět napodobit pohyb podle vzoru, zacházet s jednoduchým hudebním nástrojem, zrakově rozlišovat specifické znaky, zvládat orientaci na ploše.