Program je zaměřen na novelu zákona č. 561/2004 Sb. a zaměřuje se hlavně na § 19 novely školského zákona a s ním související vyhlášky a právní výklady.
Na semináři podrobně rozebereme jednotlivé stupně podpůrných opatření a jejich specifika (plán pedagogické podpory, individuální vzdělávací plán, asistent pedagoga, působení dalších osob poskytujících podporu).
Zaměříme se na postupy v souvislosti s poskytováním podpůrných opatření 1. stupně a 2. – 5. stupně. Velmi podrobně rozebereme zprávu, která se vydává za účelem stanovení podpůrných opatření, doporučení a její revize.
V druhé části kurzu se zaměříme na členění podpůrných opatření a základní pravidla pro jejich uplatňování (metody, formy, učebnice, pomůcky, kompenzační pomůcky apod.). Zaměříme se také na způsob hodnocení a sebehodnocení.
V průběhu semináře vám poskytneme dostatečný prostor pro diskuzi a reflexi.
Vzdělávací cíl: Budete disponovat základními znalostmi potřebnými k orientaci mezi úkony spojenými s žáky s potřebou podpůrných opatření. Osvojíte si znalosti o podmínkách a procesu školy fungujících v režimu společného vzdělávání a uvědomíte si práva a povinnosti všech účastníků výchovně-vzdělávacího procesu.