Program je zaměřen na novelu zákona č. 561/2004 Sb. a zaměřuje se hlavně na § 19 novely školského zákona a s ním související vyhlášky a právní výklady.
Na semináři podrobně rozebereme jednotlivé stupně podpůrných opatření a jejich specifika (plán pedagogické podpory, individuální vzdělávací plán, asistent pedagoga, působení dalších osob poskytujících podporu).
Zaměříme se na postupy v souvislosti s poskytováním podpůrných opatření 1. stupně a 2.–5. stupně. Velmi podrobně rozebereme zprávu, která se vydává za účelem stanovení podpůrných opatření, její doporučení a revize.
V druhé části se zaměříme na členění a základní pravidla pro uplatňování podpůrných opatření (metody, formy, učebnice, pomůcky, kompenzační pomůcky apod.). Budeme se také zabývat způsoby hodnocení a sebehodnocení.
Budete disponovat základními znalostmi potřebnými k orientaci mezi úkony spojenými s žáky a studenty s potřebou podpůrných opatření. Osvojíte si znalosti o podmínkách a procesech školy, která funguje v režimu společného vzdělávání. Uvědomíte si práva a povinnosti všech účastníků výchovně-vzdělávacího procesu v rámci společného vzdělávání.