Vzdělávací program je zaměřen na novelu zákona č. 561/2004 Sb. a zaměřuje se na podpůrné opatření 1. stupně, zároveň vychází z platných legislativních norem souvisejících s novelou školského zákona.
Program specifikuje podpůrné opatření 1. stupně. Jedná se především o úpravu metod výuky, didaktické postupy a úpravy ve vzdělávání dítěte, které mohou pedagogové využít bez doporučení odborného pracoviště. Plán stručně popisuje, kde má dítě výukové nebo výchovné obtíže související s poskytováním vzdělávání, co se v postupech dá změnit a jak se tyto změny v pedagogických postupech promítnou do metod práce s dítětem, organizace vzdělávání a hodnocení, s důrazem na specifičnost vzdělávání v předškolním zařízení.
Lektor bude klást důraz na specifičnost tvorby a využití plánu pedagogické podpory v posledním ročníku předškolního zařízení.
Poskytneme vám teoretický základ, který vyplývá z legislativy a způsobu tvorby plánu pedagogické podpory.
Lektor ukazuje, jak provádět základní pedagogickou diagnostiku, jak s ní dále pracovat a jaké je její praktické využití v rámci výchovně-vzdělávacího procesu a při tvorbě plánu pedagogické podpory.
Nezapomeneme ani na možnost zapojení rodičů (zákonných zástupců) při plnění plánu pedagogické podpory a aktivní zapojení dítěte v rámci jeho možností, s ohledem na jeho sociální status, životní a kulturní podmínky.