Pedagogická diagnostika a prevence pro ZŠ

VZD01849
Hodinová dotace kurzu
6
Akreditace MŠMT čj.
MSMT-14488/2021-6-468
Zaměření kurzu (kategorie)
PoruchyInkluze
Popis kurzu:

Osvojíte poznatky a praktické postupy v oblasti pedagogické diagnostiky, které jsou základem pro prevenci selhávání ve výuce, jsou východiskem pro volbu účinných metod práce se žákem. Využití závěrů pedagogické diagnostiky při přípravě podpůrných opatření a individuálních vzdělávacích plánů, při hodnocení a klasifikaci žáků. Zaměříme pozornost nejen na práci s chybou, ale též na odhalování a rozvíjení pozitivních stránek osobnosti dítěte.

Cíl kurzu:

Seznámíte se základními metodami pedagogické diagnostiky a jejich využtím v běžné třídě ZŠ. Osvojíte si diagnostiku základních psychických fucnkí, které jsou východiskem pro osvojování čtení a psaní (řeč, zraková a sluchová percepce, motorika),diagnostiku stylů učení a metakognitivních strategií. Na základě praktických ukázek si osvojíte diagnostiku čtení a písemného projevu u dětí, které se potýkají s obtížemi pramenícími z mnoha příčin (nezralost, nepodnětné rodinné prostředí, dyslexie a další obtíže). Na základě diagnostiky budeme volit optimální metody a formy pomoci, využijeme poznatky při tvorbě podpůrných opatření.

Obsah kurzu v bodech:
  • Základní pojmy a metody pedagogické diagnostiky. Etické principy v diagnostice.
  • Komplexní přístup k diagnostice (zahrnuje respektování vnějších i vnitřních činitelů ovlivňujících vývoj dítěte).
  • Diagnostika základních psychických funkcí, které ovlivňují výsledky výuky. (Zraková a sluchová percepce, řeč, motorika, lateralita). Negativní vliv vývojového deficitu na vzdělávání žáka.
  • Diagnostika stylů učení jako východiska pro volbu optimálních metod výuky. Důsledky využívání metod, které nejsou v souladu s preferovanými styly učení. Metakognitivní strategie.   
  • Diagnostika úrovně čtení (rychlost, správnost, technika čtení, porozumění) a práce s textem. Využití výsledků pro další práci se žákem. 
  • Diagnostika písemného projevu. Grafomotorika, opis a  přepis textu. Gramatika – příčiny obtíží při osvojování gramatiky (fonematický sluch, jazyková kompetence, automatizace). Samostatný písemný projev. Využití výsledků diagnostiky pro další práci se žákem.
  • Využití závěrů diagnostiky v hodnocení a klasifikaci. Hodnocení sumativní a formativní, podíl motivační a informativní složky. Podpora sebevědomí dítěte.

Pokud je kurz vhodný pro šablony, lze jej hradit z šablon.
Veškeré kurzy z naší nabídky lze zároveň hradit z rozpočtu školy i soukromě.


Součástí jsou kvalitní studijní a podpůrné materiály

U prezenčních kurzů je samozřejmostí bohaté občerstvení.

Z on-line kurzu (webináře) obdržíte záznam ke zpětnému zhlédnutí

Po absolvování kurzu Vám vystavíme osvědčení.

Nejčastější dotazy ke kurzům

Popis kurzu:

Osvojíte poznatky a praktické postupy v oblasti pedagogické diagnostiky, které jsou základem pro prevenci selhávání ve výuce, jsou východiskem pro volbu účinných metod práce se žákem. Využití závěrů pedagogické diagnostiky při přípravě podpůrných opatření a individuálních vzdělávacích plánů, při hodnocení a klasifikaci žáků. Zaměříme pozornost nejen na práci s chybou, ale též na odhalování a rozvíjení pozitivních stránek osobnosti dítěte.

Cíl kurzu:

Seznámíte se základními metodami pedagogické diagnostiky a jejich využtím v běžné třídě ZŠ. Osvojíte si diagnostiku základních psychických fucnkí, které jsou východiskem pro osvojování čtení a psaní (řeč, zraková a sluchová percepce, motorika),diagnostiku stylů učení a metakognitivních strategií. Na základě praktických ukázek si osvojíte diagnostiku čtení a písemného projevu u dětí, které se potýkají s obtížemi pramenícími z mnoha příčin (nezralost, nepodnětné rodinné prostředí, dyslexie a další obtíže). Na základě diagnostiky budeme volit optimální metody a formy pomoci, využijeme poznatky při tvorbě podpůrných opatření.

Obsah kurzu v bodech:
  • Základní pojmy a metody pedagogické diagnostiky. Etické principy v diagnostice.
  • Komplexní přístup k diagnostice (zahrnuje respektování vnějších i vnitřních činitelů ovlivňujících vývoj dítěte).
  • Diagnostika základních psychických funkcí, které ovlivňují výsledky výuky. (Zraková a sluchová percepce, řeč, motorika, lateralita). Negativní vliv vývojového deficitu na vzdělávání žáka.
  • Diagnostika stylů učení jako východiska pro volbu optimálních metod výuky. Důsledky využívání metod, které nejsou v souladu s preferovanými styly učení. Metakognitivní strategie.   
  • Diagnostika úrovně čtení (rychlost, správnost, technika čtení, porozumění) a práce s textem. Využití výsledků pro další práci se žákem. 
  • Diagnostika písemného projevu. Grafomotorika, opis a  přepis textu. Gramatika – příčiny obtíží při osvojování gramatiky (fonematický sluch, jazyková kompetence, automatizace). Samostatný písemný projev. Využití výsledků diagnostiky pro další práci se žákem.
  • Využití závěrů diagnostiky v hodnocení a klasifikaci. Hodnocení sumativní a formativní, podíl motivační a informativní složky. Podpora sebevědomí dítěte.
*
*
*
Vyberte termín a přihlaste se
Poznámka k termínu
15. 11. 2022 (8.30 - 14.00 hodin)
Adresa místa konání
Město konání
On-line webinář
Hodinová dotace kurzu
6
Cílová skupina
ZŠ 1. stupeň, ZŠ 2. stupeň, ŠD/ŠK, ZUŠ
1 790 Kč / osobu
Vyberte počet osob