🎥 SLEDUJTE ZDARMA NÁŠ PODCAST UČIT, ŽÍT A NEZBLÁZNIT SE 👉 Klikněte ZDE

VYPRODÁNO - Tento produkt již není k dispozici

Pedagogická diagnostika a prevence pro MŠ

VZD01848
„Každý jsme nadaný. Avšak pokud budete posuzovat rybu podle její schopnosti vyšplhat na strom, tak stráví celý svůj život v domnění, že je neschopná.“
- Albert Einstein


Cílem edukačního procesu je dosáhnout maximálního a optimálního rozvoje potenciálu dítěte. Pedagogická diagnostika, správné využití jejích závěrů a prevence jsou důležitými nástroji k jeho naplnění. Víte jak na to?

Popis kurzu

Seznámíte se se základními metodami pedagogické diagnostiky a jejich využitím v mateřské škole. 

Na základě praktických postupů si vyzkoušíte diagnostiku základních psychických funkcí, které jsou východiskem pro osvojování základů gramotnosti. Soustředit se budeme i na volbu optimálních metod práce s dítětem s ohledem na osobnostní charakteristiky a úroveň vývoje.  

Naučíte se využívat závěry pedagogické diagnostiky při přípravě podpůrných opatření

Zaměříte se nejen na práci s chybou, ale též na odhalování a rozvíjení pozitivních stránek osobnosti dítěte,  posílení jeho sebevědomí a motivace.


Cíl kurzu

Rozšíření kompetencí v oblasti pedagogické diagnostiky a její efektivní implementace do praxe. 

Obsah kurzu v bodech
  • Základní pojmy a metody pedagogické diagnostiky. Etické principy v diagnostice.
  • Komplexní přístup k diagnostice (zahrnuje respektování vnějších i vnitřních činitelů ovlivňujících vývoj dítěte).   Vliv rodiny, společnosti, mateřské školy na aktuální stav dítěte.          
  • Diagnostika základních psychických funkcí, které ovlivňují osvojování vědomostí a dovedností. Zraková a sluchová percepce (fonematický sluch), vizuomotorická koordinace.
  • Diagnostika vývoje řeči. Porozumění řeči a vyjadřování. Zvuková a obsahová stránka řeči. Jazyková kompetence. 
  • Komplexní diagnostika motoriky. Jemná a hrubá motorika, lateralita, grafomotorika.
  • Grafomotorika. Sezení při psaní, úchop psacího náčiní při provádění uvolňovacích cviků a při výtvarných technikách. Některé poznatky z diagnostiky kresby.
  • Chování dítěte. Negativní projevy v chování dítěte, diagnostika možných příčin.
  • Využití poznatků diagnostiky při volbě metod práce, přístupu k dítěti. Důsledky vývojových deficitů na další vývoj dítěte.

  Máme akreditaci Ministerstva školství ČR

  Produkt pečlivě vybraný s odborníky na vzdělávání

„Každý jsme nadaný. Avšak pokud budete posuzovat rybu podle její schopnosti vyšplhat na strom, tak stráví celý svůj život v domnění, že je neschopná.“
- Albert Einstein


Cílem edukačního procesu je dosáhnout maximálního a optimálního rozvoje potenciálu dítěte. Pedagogická diagnostika, správné využití jejích závěrů a prevence jsou důležitými nástroji k jeho naplnění. Víte jak na to?

Popis kurzu

Seznámíte se se základními metodami pedagogické diagnostiky a jejich využitím v mateřské škole. 

Na základě praktických postupů si vyzkoušíte diagnostiku základních psychických funkcí, které jsou východiskem pro osvojování základů gramotnosti. Soustředit se budeme i na volbu optimálních metod práce s dítětem s ohledem na osobnostní charakteristiky a úroveň vývoje.  

Naučíte se využívat závěry pedagogické diagnostiky při přípravě podpůrných opatření

Zaměříte se nejen na práci s chybou, ale též na odhalování a rozvíjení pozitivních stránek osobnosti dítěte,  posílení jeho sebevědomí a motivace.


Cíl kurzu

Rozšíření kompetencí v oblasti pedagogické diagnostiky a její efektivní implementace do praxe. 

Obsah kurzu v bodech
  • Základní pojmy a metody pedagogické diagnostiky. Etické principy v diagnostice.
  • Komplexní přístup k diagnostice (zahrnuje respektování vnějších i vnitřních činitelů ovlivňujících vývoj dítěte).   Vliv rodiny, společnosti, mateřské školy na aktuální stav dítěte.          
  • Diagnostika základních psychických funkcí, které ovlivňují osvojování vědomostí a dovedností. Zraková a sluchová percepce (fonematický sluch), vizuomotorická koordinace.
  • Diagnostika vývoje řeči. Porozumění řeči a vyjadřování. Zvuková a obsahová stránka řeči. Jazyková kompetence. 
  • Komplexní diagnostika motoriky. Jemná a hrubá motorika, lateralita, grafomotorika.
  • Grafomotorika. Sezení při psaní, úchop psacího náčiní při provádění uvolňovacích cviků a při výtvarných technikách. Některé poznatky z diagnostiky kresby.
  • Chování dítěte. Negativní projevy v chování dítěte, diagnostika možných příčin.
  • Využití poznatků diagnostiky při volbě metod práce, přístupu k dítěti. Důsledky vývojových deficitů na další vývoj dítěte.
*
*
*
Vyberte si termín podle cílové skupiny a přihlaste se
Aktuálně nemáme v nabídce žádný otevřený kurz.