VYPRODÁNO - Tento produkt již není k dispozici

Pedagog, výchovný poradce a kariérové poradenství

Kód: VZD00096
Produkt pečlivě vybraný s odborníky na vzdělávání
Dostupnost: Skladem
1 990 Kč
+ -

Program vychází z platných legislativních norem souvisejících s novelou školského zákona č. 561/2004 Sb. v platném znění, a to č. 82/2015 Sb., a vyhlášky č. 27/2016 Sb., ve znění novely č. 270/2017 Sb. Zaměříme se na prohloubení dovedností v technikách kariérového poradenství zaměřených na volbu vhodných způsobů komunikace a podporu aktivního zapojování žáků do poradenského a výchovného procesu. Jedná se o aktivity zaměřené na sebereflexi žáka/studenta, který se učí hledat odpovědi na otázky kladené pedagogem koučovacím způsobem (tj. otázky, které napomáhají popisu vlastních kompetencí a kvalit a které jsou ukazatelem, kam nasměrovat pozornost, aktivity a píli žáka/studenta).

Nedílnou součástí semináře je diskuse a rozbor příkladů z praxe.

Obsah programu v bodech:

  • Základní principy a postupy kariérního poradenství
  • Přehled moderních technik vedení rozhovorů 
  • Komunikační dovednosti pedagoga potřebné k vedení koučovacího rozhovoru s možností následné aplikace ve výuce či poradenském rozhovoru:
    • sebepoznávací techniky pro ujasnění silných stránek a prostoru pro rozvoj žáka/studenta;
    • rozvoj individuálních komunikačních dovedností pedagoga s důrazem na využití vnitřní motivace v praxi;
    • vedení motivačních rozhovorů, aktivního naslouchání, poskytování a přijímání pozitivní zpětné vazby i konstruktivní kritiky;
    • způsoby vedení poradenského rozhovoru koučovacím způsobem – práce se škálou, kladení otázek, model GROW atd.

Program vychází z platných legislativních norem souvisejících s novelou školského zákona č. 561/2004 Sb. v platném znění, a to č. 82/2015 Sb., a vyhlášky č. 27/2016 Sb., ve znění novely č. 270/2017 Sb. Zaměříme se na prohloubení dovedností v technikách kariérového poradenství zaměřených na volbu vhodných způsobů komunikace a podporu aktivního zapojování žáků do poradenského a výchovného procesu. Jedná se o aktivity zaměřené na sebereflexi žáka/studenta, který se učí hledat odpovědi na otázky kladené pedagogem koučovacím způsobem (tj. otázky, které napomáhají popisu vlastních kompetencí a kvalit a které jsou ukazatelem, kam nasměrovat pozornost, aktivity a píli žáka/studenta).

Nedílnou součástí semináře je diskuse a rozbor příkladů z praxe.

Obsah programu v bodech:

  • Základní principy a postupy kariérního poradenství
  • Přehled moderních technik vedení rozhovorů 
  • Komunikační dovednosti pedagoga potřebné k vedení koučovacího rozhovoru s možností následné aplikace ve výuce či poradenském rozhovoru:
    • sebepoznávací techniky pro ujasnění silných stránek a prostoru pro rozvoj žáka/studenta;
    • rozvoj individuálních komunikačních dovedností pedagoga s důrazem na využití vnitřní motivace v praxi;
    • vedení motivačních rozhovorů, aktivního naslouchání, poskytování a přijímání pozitivní zpětné vazby i konstruktivní kritiky;
    • způsoby vedení poradenského rozhovoru koučovacím způsobem – práce se škálou, kladení otázek, model GROW atd.
*
*
*