On-line zdroje – výukové objekty a nástroje

VZD00271
Akreditace MŠMT čj.
bez akreditace
Zaměření kurzu (kategorie)
HodnoceníŘízení školy a managementInformační technologie a robotika
Hodinová dotace kurzu
4
Vhodné i pro šablony
ANO

Je obecně známo, že využívání on-line zdrojů v českých školách je velmi malé.

Většina seminářů je zaměřena především na nácvik práce s počítačem či na obsluhu různých vzdělávacích aplikací. V porovnání s Evropou se čeští učitelé učí pracovat s internetem téměř o polovinu méně než ve srovnatelných evropských zemích (ICILS 2017). Důvodem je i jazyková bariéra a malá znalost anglického jazyka mezi učiteli.

V průběhu roku 2020 však došlo k masivnímu nárůstu využívání online aplikací jak pro komunikaci, tak i pro vlastní výuku.

V semináři se zaměříme na možnosti, které online prostředí školám nabízí, s přihlédnutím ke všem rizikům (GDPR, internetová bezpečnost, autorský zákon). Představíme Vám knihovny výukových zdrojů, animací, ale také vzdělávacích nástrojů pro aktivní práci žáka. 

Strategie rozvoje digitální gramotnosti je velmi závislá na úrovni znalostí práce s IT školního managementu a pedagogů. Zároveň se nesmí zapomínat na bezpečnostní rizika (kyberšikana, únik osobních údajů, zneužití dat apod). Seminář se zaměřuje na praktické dovednosti školského managementu a pedagogických pracovníků právě v této oblasti. K tomu využívá existující monitorovací nástroje i zkušenosti lektora (25 let).

I když jsou dnes interaktivní tabule téměř ve všech třídách, postoupili jsme jen krůček z doby křídové a od křídy k elektronickému ukazovátku. Zásadní změnou teprve projít musíme, kdy žáci budou aktivně využívat dostupné technologie pod vedením učitele.

Seminář je cíleně zaměřen na vedoucí pracovníky škol od mateřských škol až po střední školy.

Charakteristika:

  1. Zásady využívání online zdrojů (charakteristika, vyhledávání, autorský zákon, kybernetická bezpečnost)
  2. Nástroje pro vyhledávání digitálních učebních materiálů (knihovny, portály)
  3. Od výukových objektů až k výukovým nástrojům online 
  4. BYOD – možnosti, či spíše fikce?
  5. Vyhledávání partnerů pro mezinárodní projekty

Témata – využívání online zdrojů:

  • Třídění a jejich charakteristika
  • E-safety při práci s online prostředím (hesla, stahování)
  • Využívání zdrojů podle autorského zákona (změny v autorském zákoně a jeho dopady na školskou praxi) 
  • Portály české evropské a světové provenience

Veškeré vzdělávání je realizováno v souladu s normou ČSN EN ISO 9001:2016.
Pokud je kurz vhodný pro šablony, lze jej hradit z šablon OP JAK.
Veškeré kurzy z naší nabídky lze zároveň hradit z rozpočtu školy i soukromě.
Školám a organizacím nabízíme také možnost platby na fakturu.

Máte otázky? Podívejte se na nejčastější dotazy ke kurzům.

Buďte s námi hvězdou kabinetu!

Vyberte si odměnu za Váš profesní rozvoj.

Je obecně známo, že využívání on-line zdrojů v českých školách je velmi malé.

Většina seminářů je zaměřena především na nácvik práce s počítačem či na obsluhu různých vzdělávacích aplikací. V porovnání s Evropou se čeští učitelé učí pracovat s internetem téměř o polovinu méně než ve srovnatelných evropských zemích (ICILS 2017). Důvodem je i jazyková bariéra a malá znalost anglického jazyka mezi učiteli.

V průběhu roku 2020 však došlo k masivnímu nárůstu využívání online aplikací jak pro komunikaci, tak i pro vlastní výuku.

V semináři se zaměříme na možnosti, které online prostředí školám nabízí, s přihlédnutím ke všem rizikům (GDPR, internetová bezpečnost, autorský zákon). Představíme Vám knihovny výukových zdrojů, animací, ale také vzdělávacích nástrojů pro aktivní práci žáka. 

Strategie rozvoje digitální gramotnosti je velmi závislá na úrovni znalostí práce s IT školního managementu a pedagogů. Zároveň se nesmí zapomínat na bezpečnostní rizika (kyberšikana, únik osobních údajů, zneužití dat apod). Seminář se zaměřuje na praktické dovednosti školského managementu a pedagogických pracovníků právě v této oblasti. K tomu využívá existující monitorovací nástroje i zkušenosti lektora (25 let).

I když jsou dnes interaktivní tabule téměř ve všech třídách, postoupili jsme jen krůček z doby křídové a od křídy k elektronickému ukazovátku. Zásadní změnou teprve projít musíme, kdy žáci budou aktivně využívat dostupné technologie pod vedením učitele.

Seminář je cíleně zaměřen na vedoucí pracovníky škol od mateřských škol až po střední školy.

Charakteristika:

  1. Zásady využívání online zdrojů (charakteristika, vyhledávání, autorský zákon, kybernetická bezpečnost)
  2. Nástroje pro vyhledávání digitálních učebních materiálů (knihovny, portály)
  3. Od výukových objektů až k výukovým nástrojům online 
  4. BYOD – možnosti, či spíše fikce?
  5. Vyhledávání partnerů pro mezinárodní projekty

Témata – využívání online zdrojů:

  • Třídění a jejich charakteristika
  • E-safety při práci s online prostředím (hesla, stahování)
  • Využívání zdrojů podle autorského zákona (změny v autorském zákoně a jeho dopady na školskou praxi) 
  • Portály české evropské a světové provenience

Součástí kurzu jsou kvalitní studijní a podpůrné materiály

U prezenčních kurzů je samozřejmostí bohaté občerstvení.

Po absolvování kurzu Vám vystavíme osvědčení.

Nejčastější dotazy ke kurzům

*
*
*
Vyberte si termín podle cílové skupiny a přihlaste se
Aktuálně nemáme v nabídce žádný otevřený kurz.

Kurz na zakázku – „na klíč“ pro sborovnu

Tento kurz pro Vás rádi uspořádáme na objednávku. Vyplňte nezávaznou poptávku a my pošleme lektora přímo k Vám do školy.

Výhody kurzu na klíč:

  • Proškolíme více učitelů z Vaší školy.
  • Obsah kurzu přizpůsobíme přesně podle Vašich potřeb.
  • Termín a čas si vyberete sami.
  • Nebudete muset nikam jezdit a ušetříte za cestovné.
  • Posílíte vztahy mezi kolegy.
Chcete uspořádat tento kurz pro sborovnu? Vyplňte poptávku.