🎥 SLEDUJTE ZDARMA NÁŠ PODCAST UČIT, ŽÍT A NEZBLÁZNIT SE 👉 Klikněte ZDE

VYPRODÁNO - Tento produkt již není k dispozici

Obrázky a stavby v předškolním geometrickém vzdělávání

VZD00464
Na kurzu se zaměříte na rozvíjení prostorové představivosti pomocí kreslení a modelování. Podrobně se seznamíte s metodickými materiály Tvořivá geometrie 5 – O dětské kresbě a Obrázky a stavby – geometrické karty pro MŠ.

Kreslení a modelování v geometrii výraznou měrou přispívají k prostorové představivosti dětí a jsou zásadní pro rozvíjení technické představivosti. Prostřednictvím spontánní dětské kresby je možné identifikovat děti s vrozenou prostorovou a geometrickou představivostí, budoucí konstruktéry, architekty, tvůrčí technické osobnosti. Ve spolupráci s rodinou pak lze směrovat jejich další rozvoj, zájmové i školní vzdělávání. Přirozenou prostorovou (geometrickou) inteligenci dětí je možné nejenom zachytit, ale vhodně o ni pečovat, rozvíjet vrozené vlohy nadaných jedinců například kresbami z představy, modelováním z modelíny, z papíru, sestavováním magnetických stavebnic s geometrickým potenciálem apod.

Rozdělení témat do bloků:

1. Blok:
  • O dětské kresbě - Úvodní modul vysvětluje charakteristické znaky dětské kresby z pohledu psychologického a geometrického a představuje didaktický materiál Tvořivá geometrie 5 – O dětské kresbě. Vyzkoušíte si s tímto materiálem pracovat, seznámíte se s metodickými možnostmi kresebného tvoření, se způsoby rozvíjení fantazie a představivosti dětí.

2. Blok:

  • Základy perspektivního kreslení - Lektorka vysvětlí, jak porozumět dětskému kresebnému způsobu zobrazování z geometrického pohledu. Aktivně se zapojíte.

3. Blok:

  • Modelování jako přirozený způsob geometrického 3D zobrazení prostoru - Ukázka porovnání geometrického vidění a toho, jak děti vnímají určitý předmět v prostoru. Vyzkoušíte si tvar nakreslit a vymodelovat - budete porovnávat rozdílnosti tvaru (předmětu) při kresbě, modelování, vizuálním vnímání. Budete tvořit pod metodickým vedením lektorky jednoduché modely.

4. Blok:

  • Geometrický potenciál stavebnice Magformers - Účastníci pracují s vybranými prvky stavebnice a materiálem Obrázky a stavby s ohledem na rozvoj geometrických představ předškoláků a mladších školáků. Seznámíte se tak s pracovními kartami lektorky a jejich praktickým využitím.
  • Témata např.:Tvořím různé obrázky. Vyplňuji obrázek pomocí tvarů. Hledám a pojmenovávám tvary - čtverec, trojúhelník a kruh. Doplňuji souměrný obrázek. Hledám, tvořím, pojmenovávám geometrické tvary v rovině. Tvořím stavby. Vím, co jsou obrázky, a co jsou opravdové věci (stavby), dokážu je vytvořit

  Máme akreditaci Ministerstva školství ČR

  Produkt pečlivě vybraný s odborníky na vzdělávání

Na kurzu se zaměříte na rozvíjení prostorové představivosti pomocí kreslení a modelování. Podrobně se seznamíte s metodickými materiály Tvořivá geometrie 5 – O dětské kresbě a Obrázky a stavby – geometrické karty pro MŠ.

Kreslení a modelování v geometrii výraznou měrou přispívají k prostorové představivosti dětí a jsou zásadní pro rozvíjení technické představivosti. Prostřednictvím spontánní dětské kresby je možné identifikovat děti s vrozenou prostorovou a geometrickou představivostí, budoucí konstruktéry, architekty, tvůrčí technické osobnosti. Ve spolupráci s rodinou pak lze směrovat jejich další rozvoj, zájmové i školní vzdělávání. Přirozenou prostorovou (geometrickou) inteligenci dětí je možné nejenom zachytit, ale vhodně o ni pečovat, rozvíjet vrozené vlohy nadaných jedinců například kresbami z představy, modelováním z modelíny, z papíru, sestavováním magnetických stavebnic s geometrickým potenciálem apod.

Rozdělení témat do bloků:

1. Blok:
  • O dětské kresbě - Úvodní modul vysvětluje charakteristické znaky dětské kresby z pohledu psychologického a geometrického a představuje didaktický materiál Tvořivá geometrie 5 – O dětské kresbě. Vyzkoušíte si s tímto materiálem pracovat, seznámíte se s metodickými možnostmi kresebného tvoření, se způsoby rozvíjení fantazie a představivosti dětí.

2. Blok:

  • Základy perspektivního kreslení - Lektorka vysvětlí, jak porozumět dětskému kresebnému způsobu zobrazování z geometrického pohledu. Aktivně se zapojíte.

3. Blok:

  • Modelování jako přirozený způsob geometrického 3D zobrazení prostoru - Ukázka porovnání geometrického vidění a toho, jak děti vnímají určitý předmět v prostoru. Vyzkoušíte si tvar nakreslit a vymodelovat - budete porovnávat rozdílnosti tvaru (předmětu) při kresbě, modelování, vizuálním vnímání. Budete tvořit pod metodickým vedením lektorky jednoduché modely.

4. Blok:

  • Geometrický potenciál stavebnice Magformers - Účastníci pracují s vybranými prvky stavebnice a materiálem Obrázky a stavby s ohledem na rozvoj geometrických představ předškoláků a mladších školáků. Seznámíte se tak s pracovními kartami lektorky a jejich praktickým využitím.
  • Témata např.:Tvořím různé obrázky. Vyplňuji obrázek pomocí tvarů. Hledám a pojmenovávám tvary - čtverec, trojúhelník a kruh. Doplňuji souměrný obrázek. Hledám, tvořím, pojmenovávám geometrické tvary v rovině. Tvořím stavby. Vím, co jsou obrázky, a co jsou opravdové věci (stavby), dokážu je vytvořit
*
*
*
Vyberte si termín podle cílové skupiny a přihlaste se
Aktuálně nemáme v nabídce žádný otevřený kurz.