Kdo je nejlepší učitel angličtiny na prvním stupni a jak se jím stát?

Často na svých seminářích slýchám, že nejlepší by bylo mít na každé škole rodilého mluvčího, který má samozřejmě perfektní angličtinu, nikdy nedělá chyby, používá květnatý jazyk a děti od něj odposlouchají jeho pravý a nefalšovaný přízvuk, dikci a melodii řeči. Pokud také patříte do této skupiny lidí, kteří věří, že rodilý mluvčí je ta nejlepší volba, tak věřte, že jste na omylu.

Podle italského průzkumu, který se zaměřil právě na učitele anglického jazyka na prvním stupni základních škol, rodilý mluvčí nevyšel úplně nejlépe. Tento průzkum srovnával tři kategorie učitelů. V první kategorii byli již zmínění rodilí mluvčí, jejichž znalost anglického jazyka je nezpochybnitelná, ale ve většině případů si musí doplnit minimální pedagogické vzdělání. Do druhé kategorie se zařadili aprobovaní učitelé angličtiny převážně z druhého stupně, kteří pedagogické vzdělání již mají a potřebují si doplnit didaktiku pro první stupeň. Třetí kategorii tvořili aprobovaní učitelé prvního stupně, jejichž největší slabina je v jejich úrovni angličtiny.

Učitelka anglického jazyka

Možná již tušíte, kdo se stal vítězem, možná vás to naopak překvapí a tak vás nebudu dlouho napínat. Jako nejvhodnější se ukázala třetí kategorie, tedy učitelé prvního stupně. Jak je to možné, říkáte si? Vždyť neovládají pořádně anglický jazyk, jak tedy mohou být nejvhodnější k jeho výuce? Odpověď není až tak složitá. Tito učitelé totiž mají zkušenosti s danou věkovou skupinou. Oni vědí, jak koncipovat hodinu, které aktivity vybrat, jak děti motivovat, zaujmout i zklidnit. Zkrátka vědí jak na ně. A že jejich angličtina není na vysoké úrovni? To ani nemusí být. Učitelé prvního stupně musí zvládnout základní komunikaci se svými žáky, kteří jsou v angličtině začátečníci. A u začátečníků je vždy vhodnější použití jednoduchých krátkých frází, které si častým opakováním žáci osvojí, nežli květnatá angličtina, ve které se v této fázi budou ztrácet.

Letní škola pro učitele angličtiny

I vy můžete být nejlepšími učiteli

A jak tedy ze sebe udělat nejlepšího učitele angličtiny, když nejsem z prvního stupně nebo naopak jsem, ale moje angličtina pokulhává? V obou případech je nejdůležitější si uvědomit, kde je moje slabina. Nedokážu mluvit celou hodinu anglicky nebo dokážu, ale moje hodiny postrádají spád, šťávu, prostě děti nebaví? Chci přidat více pohybu, her nebo děti rozmluvit? Ať je to, co je to, vše se dá zlepšit. Projděte si nabídku jednodenních prakticky zaměřených seminářů a určitě najdete to, co hledáte – Angličtina v pohybu, Aktivity pro nejmenší studentíky, Slovní zásoba hravě nebo třeba Gramatika hrou. A pokud byste to chtěli vzít komplexněji, tak 60 hodinový Jazykový metodický kurz se zaměřuje jak na jazyk potřebný do hodin angličtiny, tak na vhodné metody a obsáhne aktivity pro více než 10 základních témat vhodných pro začínající žáčky.

Ať již s angličtinou začínáte nebo už máte bohaté zkušenosti, garantuji Vám, že ze semináře budete odcházet nabití pozitivní energií, se spoustou osvědčených nápadů a aktivit, které Vaše hodiny osvěží, zefektivní a z Vás udělají, pokud ne nejlepšího, tak určitě ještě lepšího učitele angličtiny, než jste dnes.

Těším se na Vás.

Autor: MAppLing. Monika Skořepová

Vložte svůj komentář