Nadaní žáci

VZD01537
Akreditace MŠMT čj.
MSMT-1057/2023-5-57MSMT-1204/2020-4-58
Zaměření kurzu (kategorie)
Poruchy a spec. vzděl. potřeby
Hodinová dotace kurzu
8
Vhodné i pro šablony
ANO
„Každé nadané dítě se může potenciálně dostat do skutečných problémů kvůli způsobu, jakým se s ním zachází.“
- Itzhak Perlman


Práce s nadanými žáky je velmi náročnou, ale rovněž velmi důležitou součástí učitelské profese. Zatímco vzdělávání žáků se zdravotním postižením, specifickými poruchami učení či sociálně znevýhodněným jsme zvyklí v našich školách věnovat již tradičně zvýšenou pozornost, problematika nadání a nadaných žáků dosud není v popředí zájmu širší pedagogické veřejnosti. Přesto právě nadaní žáci často vyžadují specifické vzdělávací přístupy, jejichž plánování a začleňování do výuky klade na pedagogy zvláštní nároky.
Jak tedy správně pracovat s nadanými žáky?

Popis kurzu

Vzdělávací program je určen těm, kteří s nadanými žáky pracují nebo se chtějí o problematice speciálního přístupu ke vzdělávání této skupiny žáků dozvědět více. 

Ukážeme si, jaké atributy má nadání, jaké jsou přednosti, ale také úskalí nadání, jak nadané jedince obohacovat a úspěšně rozvíjet. Objasníme si, jak nadaného žáka rozpoznat. Jedná se hlavně o pochopení podstaty tématu nadání a o inspiraci, jak pracovat s nadanými žáky ve formální oblasti (školní prostředí), ale také v oblasti neformální (mimoškolní a rodinné prostředí, skupina kamarádů). 

Důraz bude kladen na podporu nadaných žáků v prostředí školy, na představení vhodných a nevhodných strategií práce s nadanými žáky a na vysvětlení jejich specifik. Každý jedinec (mimo existující výjimky) má určitý vrozený potenciál k vlastnímu rozvoji a potenciál k tomu, aby sociálně a odborně uspěl. Nadaní jedinci tvoří ve společnosti sice méně početnou, avšak výraznou a svým způsobem odlišnou skupinu. A vlivy společenského prostředí vysoce rozhodují o tom, zda a jak bude nebo nebude jejich nadání rozvinuto a úspěšně realizováno. 

Cíl kurzu

Zdokonalit kompetence pedagogů k efektivní práci s nadanými žáky.

Obsah kurzu v bodech:
  • nadaní žáci, jak je poznáme, jak je lze na základě zvolených kritérií "dělit
  • edukační a sociální podpora nadaných žáků;
  • typologie nadaných žáků a druhů inteligence, kterými disponují; 
  • mýty, které ve společnosti o nadaných jedincích přetrvávají;
  • problematika nadaných jedinců v historii;
  • modelování nadání a představení specifik a edukačních potřeb nadaných žáků,
  • praktické ukázky;
  • doporučení vhodných strategií práce s nadanými žáky napříč věkovým spektrem;
  • praktické rady, jak s nadanými jedinci ve výuce i mimo ni efektivně komunikovat;
  • limitace osobnosti nadaného jedince, vycházející z vrozeného nastavení těchto jedinců, limitace vnějším prostředím, kterému jsou vystaveni a jehož jsou součástí 
  • odlišnosti vnímání situací běžného života nadaným jedincem a většinové populace, předcházení frustraci, rozporům a nedorozuměním;
  • diskuze, příklady z praxe, dotazy – jedná se o velmi složité a citlivé téma, proto je třeba, aby byly všechny zpřesňující dotazy či příklady vysvětleny, ukotveny.
Certifikované vzdělání

Certifikované vzdělání

Vzdělávání je realizováno v souladu s normou ČSN EN ISO 9001:2016.

Šablony OP JAK

Šablony OP JAK

Pokud je kurz vhodný pro šablony, lze jej hradit ze šablon OP JAK.

Možnosti platby

Možnosti platby

Všechny naše kurzy lze zároveň hradit z rozpočtu školy i soukromě.

Platba na fakturu

Platba na fakturu

Školám a organizacím nabízíme také možnost platby na fakturu.

Nejčastější dotazy

Nejčastější dotazy

Nevíte si rady? Podívejte se na nejčastější dotazy ke kurzům.

Jsme tu pro vás

Jsme tu pro vás

Máte dotaz? Kolegové ze zákaznické podpory vám rádi poradí.

„Každé nadané dítě se může potenciálně dostat do skutečných problémů kvůli způsobu, jakým se s ním zachází.“
- Itzhak Perlman


Práce s nadanými žáky je velmi náročnou, ale rovněž velmi důležitou součástí učitelské profese. Zatímco vzdělávání žáků se zdravotním postižením, specifickými poruchami učení či sociálně znevýhodněným jsme zvyklí v našich školách věnovat již tradičně zvýšenou pozornost, problematika nadání a nadaných žáků dosud není v popředí zájmu širší pedagogické veřejnosti. Přesto právě nadaní žáci často vyžadují specifické vzdělávací přístupy, jejichž plánování a začleňování do výuky klade na pedagogy zvláštní nároky.
Jak tedy správně pracovat s nadanými žáky?

Popis kurzu

Vzdělávací program je určen těm, kteří s nadanými žáky pracují nebo se chtějí o problematice speciálního přístupu ke vzdělávání této skupiny žáků dozvědět více. 

Ukážeme si, jaké atributy má nadání, jaké jsou přednosti, ale také úskalí nadání, jak nadané jedince obohacovat a úspěšně rozvíjet. Objasníme si, jak nadaného žáka rozpoznat. Jedná se hlavně o pochopení podstaty tématu nadání a o inspiraci, jak pracovat s nadanými žáky ve formální oblasti (školní prostředí), ale také v oblasti neformální (mimoškolní a rodinné prostředí, skupina kamarádů). 

Důraz bude kladen na podporu nadaných žáků v prostředí školy, na představení vhodných a nevhodných strategií práce s nadanými žáky a na vysvětlení jejich specifik. Každý jedinec (mimo existující výjimky) má určitý vrozený potenciál k vlastnímu rozvoji a potenciál k tomu, aby sociálně a odborně uspěl. Nadaní jedinci tvoří ve společnosti sice méně početnou, avšak výraznou a svým způsobem odlišnou skupinu. A vlivy společenského prostředí vysoce rozhodují o tom, zda a jak bude nebo nebude jejich nadání rozvinuto a úspěšně realizováno. 

Cíl kurzu

Zdokonalit kompetence pedagogů k efektivní práci s nadanými žáky.

Obsah kurzu v bodech:
  • nadaní žáci, jak je poznáme, jak je lze na základě zvolených kritérií "dělit
  • edukační a sociální podpora nadaných žáků;
  • typologie nadaných žáků a druhů inteligence, kterými disponují; 
  • mýty, které ve společnosti o nadaných jedincích přetrvávají;
  • problematika nadaných jedinců v historii;
  • modelování nadání a představení specifik a edukačních potřeb nadaných žáků,
  • praktické ukázky;
  • doporučení vhodných strategií práce s nadanými žáky napříč věkovým spektrem;
  • praktické rady, jak s nadanými jedinci ve výuce i mimo ni efektivně komunikovat;
  • limitace osobnosti nadaného jedince, vycházející z vrozeného nastavení těchto jedinců, limitace vnějším prostředím, kterému jsou vystaveni a jehož jsou součástí 
  • odlišnosti vnímání situací běžného života nadaným jedincem a většinové populace, předcházení frustraci, rozporům a nedorozuměním;
  • diskuze, příklady z praxe, dotazy – jedná se o velmi složité a citlivé téma, proto je třeba, aby byly všechny zpřesňující dotazy či příklady vysvětleny, ukotveny.

Součástí kurzu jsou kvalitní studijní a podpůrné materiály

U prezenčních kurzů je samozřejmostí bohaté občerstvení.

Po absolvování kurzu Vám vystavíme osvědčení.

Nejčastější dotazy ke kurzům

*
*
*
Vyberte si termín podle cílové skupiny a přihlaste se
Aktuálně nemáme v nabídce žádný otevřený kurz.

Vzdělávání pro sborovny na klíč

Tento kurz rádi připravíme na míru pro vaši sborovnu

Potřebujete proškolit pedagogický sbor nebo tým učitelů? Vzdělávání na klíč pro sborovny je efektivním a ideálním nástrojem pro růst vaší školy a učitelů. Každý vzdělávací program, který realizujeme ve formě kurzů pro jednotlivce, jsme schopni přivést i k vám od školy. Můžete si tak vybrat z nabídky aktuálních vzdělávacích programů, nebo pro vás rádi připravíme i kurzy na míru. Máte zájem o vzdělávání pro sborovny na klíč?

Vyplňte prosím nezávaznou poptávku a my se vám ozveme