Metody aktivního učení

VZD00287
Akreditace MŠMT čj.
MSMT-21687/2020-4-500MSMT-1204/2020-4-58
Zaměření kurzu (kategorie)
Metody a koncepce výukySoft skills učitele
Hodinová dotace kurzu
16
Vhodné i pro šablony
ANO

Společně vytvoříme přehled nejčastěji používaných metod aktivního učení – tedy učení, při kterém je žák aktivní. Na příkladu si ukážeme, jak lze tyto metody v rámci výuky řadit do funkční vyučovací jednotky, při které se žák učí nejen daný obsah, ale i důležité životní dovednosti. Východiskem tohoto tématu je konstruktivistická pedagogika, která vychází z předpokladu, že si žák svoje vlastní poznání buduje (konstruuje) sám na základě svých praktických zkušeností.

Základem je model třífázového učení: evokace – uvědomění si významu – reflexe (dále jen E-U-R). Na základě sdílených zkušenosti a s podporou vytvořeného zásobníku metod si vytvoříte prvotní nástřel aplikace modelu E-U-R do svého předmětu.

Obdržíte přehled vybraných metod vč. vašeho popisu v elektronické podobě. Vytvoříte si přípravu konkrétní vyučovací jednotky, kterou budete do měsíce (do druhého setkání) realizovat se svou třídou. Budete mít možnost svoji přípravu sdílet s ostatními účastníky i možnost přijímat a poskytovat zpětnou vazbu.

Obsah kurzu v bodech:

  • komunikační a diskusní metody 
  • metody objevování a řešení problémů
  • metody práce s texty 
  • simulace a simulační hry
  • konstruktivismus a třífázový model výuky E-U-R
  • badatelsky orientovaná výuka
  • místně zakotvené učení
  • výukové programy s využitím metod aktivního učení
  • cíle a kritéria hodnocení
  • efektivní zpětná vazba, vnitřní motivace k učení

Pokud je kurz vhodný pro šablony, lze jej hradit z šablon.
Veškeré kurzy z naší nabídky lze zároveň hradit z rozpočtu školy i soukromě.


Součástí jsou kvalitní studijní a podpůrné materiály

U prezenčních kurzů je samozřejmostí bohaté občerstvení.

Z on-line kurzu (webináře) obdržíte záznam ke zpětnému zhlédnutí

Po absolvování kurzu Vám vystavíme osvědčení.

Nejčastější dotazy ke kurzům

Společně vytvoříme přehled nejčastěji používaných metod aktivního učení – tedy učení, při kterém je žák aktivní. Na příkladu si ukážeme, jak lze tyto metody v rámci výuky řadit do funkční vyučovací jednotky, při které se žák učí nejen daný obsah, ale i důležité životní dovednosti. Východiskem tohoto tématu je konstruktivistická pedagogika, která vychází z předpokladu, že si žák svoje vlastní poznání buduje (konstruuje) sám na základě svých praktických zkušeností.

Základem je model třífázového učení: evokace – uvědomění si významu – reflexe (dále jen E-U-R). Na základě sdílených zkušenosti a s podporou vytvořeného zásobníku metod si vytvoříte prvotní nástřel aplikace modelu E-U-R do svého předmětu.

Obdržíte přehled vybraných metod vč. vašeho popisu v elektronické podobě. Vytvoříte si přípravu konkrétní vyučovací jednotky, kterou budete do měsíce (do druhého setkání) realizovat se svou třídou. Budete mít možnost svoji přípravu sdílet s ostatními účastníky i možnost přijímat a poskytovat zpětnou vazbu.

Obsah kurzu v bodech:

  • komunikační a diskusní metody 
  • metody objevování a řešení problémů
  • metody práce s texty 
  • simulace a simulační hry
  • konstruktivismus a třífázový model výuky E-U-R
  • badatelsky orientovaná výuka
  • místně zakotvené učení
  • výukové programy s využitím metod aktivního učení
  • cíle a kritéria hodnocení
  • efektivní zpětná vazba, vnitřní motivace k učení
*
*
*
Vyberte termín a přihlaste se
Aktuálně nemáme v nabídce žádný otevřený kurz.

Kurz na zakázku – „na klíč“

Tento kurz pro Vás rádi uspořádáme na objednávku. Vyplňte nezávaznou poptávku a my pošleme lektora přímo k Vám do školy.

Výhody kurzu na klíč:

  • Proškolíme více učitelů z Vaší školy.
  • Obsah kurzu přizpůsobíme přesně podle Vašich potřeb.
  • Termín a čas si vyberete sami.
  • Nebudete muset nikam jezdit a ušetříte za cestovné.
  • Posílíte vztahy mezi kolegy.
Chcete uspořádat kurz na klíč? Kontaktujte nás