Logopedie každý den cíleně a hravě

Kód: VZD00075
Dostupnost: Skladem
2 300 Kč
+ -
Certifikované vzdělání

Certifikované vzdělání

Vzdělávání je realizováno v souladu s normou ČSN EN ISO 9001:2016.

Šablony OP JAK

Šablony OP JAK

Pokud je kurz vhodný pro šablony, lze jej hradit ze šablon OP JAK.

Možnosti platby

Možnosti platby

Všechny naše kurzy lze zároveň hradit z rozpočtu školy i soukromě.

Platba na fakturu

Platba na fakturu

Školám a organizacím nabízíme také možnost platby na fakturu.

Nejčastější dotazy

Nejčastější dotazy

Nevíte si rady? Podívejte se na nejčastější dotazy ke kurzům.

Jsme tu pro vás

Jsme tu pro vás

Máte dotaz? Kolegové ze zákaznické podpory vám rádi poradí.

Prohloubíte znalosti o přirozeném vývoji určité skupiny hlásek (podle místa tvoření, způsobu tvoření, znělosti ad.). Seznámíte se s předpoklady a podmínkami pro správný vývoj dané skupiny hlásek a možnostmi přirozeného podporování během celého dne v MŠ a ZŠ. Uvědomíte si zásady efektivního pozorování a naslouchání dětem, jako základ pro podporování správného přirozeného vývoje řeči ve správný čas.

Můžete sdílet zkušenosti dobré praxe -  kdy, kde a jak efektivně zasáhnout, uvědomíte si souvislosti a aplikujete získané znalosti v praktických činnostech. Průběžně si vše zaznamenáváte na připravené praktické pracovní karty. 

Uvědomíte si rizika plynoucí z nevhodných pedagogických postupů.  Seznámíte se s efektivními způsoby komunikace s rodiči.

Přehled témat výuky:

  • Orientační skupinová rekapitulace  informací – vědomostí a zkušeností o způsobu a místě tvoření hlásek, jejich obvyklém pořadí ve vývoji - aktivními metodami – VCHD, GALERIE, MYŠLENKOVÁ MAPA, I.N.S.E.R.T; autoevaluace vlastní dosavadní práce prostřednictvím dotazníku
  • Gymnastika mluvidel a správné vytváření zvuků jako předpoklad pro tvoření dané skupiny hlásek v návaznosti na předchozí rekapitulaci
  • Pravidlo nejmenší fyziologické námahy - souvislosti  i odlišnosti při tvoření jednotlivých hlásek v rámci dané skupiny - možnosti, využití i rizika jejich využití při tvoření dalších hlásek
  • Zásady cíleného pozorování a naslouchání – zásady – odlišení skutečně viděného a slyšeného od domněnek (co vidím, slyším  a co si o tom myslím – vychází z VTI), skutečný jev a hodnocení (využívání popisného jazyka), podmínky pro stanovení efektivních cílů pozorování, základní znaky cílů, práce s dílčím cílem během pozorování, záznam pozorování, druhy pozorování a možnosti využití
  • Prostředky umožňující efektivní podporování přirozeného vývoje řeči a komunikace - kdy, kde a jak efektivně zasáhnout a využít cíleně předchozí pozorování
  • Cílená komunikace s dětmi jako přirozené pokračování pozorování - zásady: využívání základních prvků komunikace – oční kontakt, stejná úroveň, mimika, gesta, dále paralingvistické prvky řeči, apod.; konkrétnost vycházející z pozorování; postupnost a návaznost na cílené pozorování; přiměřenost věku a stupni vývoje
  • Cílená komunikace s dětmi jako přirozené pokračování pozorování - možnosti v MŠ při skupinové a individuální práci - jak a kdy s dětmi komunikovat: metody podpory vývoje komunikace – např. procvičování mluvidel, zvukové hry, třídění, otázky a odpovědi (uzavřené, otevřené), společná debata, dialogy – hra na někoho – hraní rolí – dramatizace, vyprávění v kruhu, kramářské písně a malované čtení, galerie, říkadla a pohádky, využití volné i řízené hry, využití audiovizuální techniky
  • Nápodoba jako základ pro podporování přirozeného vývoje: sebepoznání - účastníci si uvědomí prvky komunikace, které využívají oni sami, jaké jsou jejich přednosti, případně rezervy; práce ve skupinách se zpětnou vazbou účastníků a lektora
  • Propojení jednotlivých rovin řeči na různých stupních vývoje při podporování přirozeného vývoje – hry, metody využitelné v MŠ a ZŠ. Zaznamenávání na praktické karty do praxe
  • Motivace rodičů ke spolupráci, funkční komunikační prvky v komunikaci s rodiči, doporučení


Jedná se o seminář s workshopem. Od účastníků se očekávají vlastní zkušenosti a aktivní přístup během semináře. Součástí semináře je hraní rolí v různých situacích a mentorský orientační rozhovor.

Prohloubíte znalosti o přirozeném vývoji určité skupiny hlásek (podle místa tvoření, způsobu tvoření, znělosti ad.). Seznámíte se s předpoklady a podmínkami pro správný vývoj dané skupiny hlásek a možnostmi přirozeného podporování během celého dne v MŠ a ZŠ. Uvědomíte si zásady efektivního pozorování a naslouchání dětem, jako základ pro podporování správného přirozeného vývoje řeči ve správný čas.

Můžete sdílet zkušenosti dobré praxe -  kdy, kde a jak efektivně zasáhnout, uvědomíte si souvislosti a aplikujete získané znalosti v praktických činnostech. Průběžně si vše zaznamenáváte na připravené praktické pracovní karty. 

Uvědomíte si rizika plynoucí z nevhodných pedagogických postupů.  Seznámíte se s efektivními způsoby komunikace s rodiči.

Přehled témat výuky:

  • Orientační skupinová rekapitulace  informací – vědomostí a zkušeností o způsobu a místě tvoření hlásek, jejich obvyklém pořadí ve vývoji - aktivními metodami – VCHD, GALERIE, MYŠLENKOVÁ MAPA, I.N.S.E.R.T; autoevaluace vlastní dosavadní práce prostřednictvím dotazníku
  • Gymnastika mluvidel a správné vytváření zvuků jako předpoklad pro tvoření dané skupiny hlásek v návaznosti na předchozí rekapitulaci
  • Pravidlo nejmenší fyziologické námahy - souvislosti  i odlišnosti při tvoření jednotlivých hlásek v rámci dané skupiny - možnosti, využití i rizika jejich využití při tvoření dalších hlásek
  • Zásady cíleného pozorování a naslouchání – zásady – odlišení skutečně viděného a slyšeného od domněnek (co vidím, slyším  a co si o tom myslím – vychází z VTI), skutečný jev a hodnocení (využívání popisného jazyka), podmínky pro stanovení efektivních cílů pozorování, základní znaky cílů, práce s dílčím cílem během pozorování, záznam pozorování, druhy pozorování a možnosti využití
  • Prostředky umožňující efektivní podporování přirozeného vývoje řeči a komunikace - kdy, kde a jak efektivně zasáhnout a využít cíleně předchozí pozorování
  • Cílená komunikace s dětmi jako přirozené pokračování pozorování - zásady: využívání základních prvků komunikace – oční kontakt, stejná úroveň, mimika, gesta, dále paralingvistické prvky řeči, apod.; konkrétnost vycházející z pozorování; postupnost a návaznost na cílené pozorování; přiměřenost věku a stupni vývoje
  • Cílená komunikace s dětmi jako přirozené pokračování pozorování - možnosti v MŠ při skupinové a individuální práci - jak a kdy s dětmi komunikovat: metody podpory vývoje komunikace – např. procvičování mluvidel, zvukové hry, třídění, otázky a odpovědi (uzavřené, otevřené), společná debata, dialogy – hra na někoho – hraní rolí – dramatizace, vyprávění v kruhu, kramářské písně a malované čtení, galerie, říkadla a pohádky, využití volné i řízené hry, využití audiovizuální techniky
  • Nápodoba jako základ pro podporování přirozeného vývoje: sebepoznání - účastníci si uvědomí prvky komunikace, které využívají oni sami, jaké jsou jejich přednosti, případně rezervy; práce ve skupinách se zpětnou vazbou účastníků a lektora
  • Propojení jednotlivých rovin řeči na různých stupních vývoje při podporování přirozeného vývoje – hry, metody využitelné v MŠ a ZŠ. Zaznamenávání na praktické karty do praxe
  • Motivace rodičů ke spolupráci, funkční komunikační prvky v komunikaci s rodiči, doporučení


Jedná se o seminář s workshopem. Od účastníků se očekávají vlastní zkušenosti a aktivní přístup během semináře. Součástí semináře je hraní rolí v různých situacích a mentorský orientační rozhovor.

Součástí kurzu jsou kvalitní studijní a podpůrné materiály

U prezenčních kurzů je samozřejmostí bohaté občerstvení.

Po absolvování kurzu Vám vystavíme osvědčení.

Nejčastější dotazy ke kurzům

*
*
*

Vzdělávání pro sborovny na klíč

Tento kurz rádi připravíme na míru pro vaši sborovnu

Potřebujete proškolit pedagogický sbor nebo tým učitelů? Vzdělávání na klíč pro sborovny je efektivním a ideálním nástrojem pro růst vaší školy a učitelů. Každý vzdělávací program, který realizujeme ve formě kurzů pro jednotlivce, jsme schopni přivést i k vám od školy. Můžete si tak vybrat z nabídky aktuálních vzdělávacích programů, nebo pro vás rádi připravíme i kurzy na míru. Máte zájem o vzdělávání pro sborovny na klíč?

Vyplňte prosím nezávaznou poptávku a my se vám ozveme