PROBLÉMOVÝ ŽÁK ANEB CO SE DĚJE S DÍTĚTEM, ŽE SE O NĚM TAKTO MLUVÍ Celostátní konference pro pedagogické pracovníky základních a středních škol, na které se setkáte se zajímavými osobnostmi:
Konference bude akreditována u MŠMT v rámci DVPP
Je problém skutečně v žákovi, nebo se ho snažíme málo pochopit?
V současné době jsou na pedagogy kladeny obrovské nároky. Nejen na to, kolik a co mají žáky naučit, čím a jakými kompetencemi je vybavit, ale zároveň i na to, jak žáky vychovávat, jak s nimi jednat, jak je respektovat, jak zvládat obtížné situace.
Víme o tom a připravili jsme pro Vás vzdělávací akci, jejíž cílem je Vám tuto nelehkou úlohu zjednodušit.
Nechte se inspirovat v pohledu na žáka a jeho případné problémové chování uznávanými odborníky, kteří se touto tematikou teoreticky i prakticky dlouhodobě zabývají. Naučte se od nich, jak s takovými žáky lépe komunikovat, jak porozumět jejich chování a jak předcházet konfliktním situacím, a tím pomoci zajistit well-being ve třídách i školách.
Přednášející z oboru neurologie, psychologie a speciální pedagogiky Vám, kromě teoretické přípravy, nabídnou i aktuální příklady z praxe a náměty k řešení problémových situací.
Přijďte načerpat tipy a triky, jak prolomit ledy v komunikaci, správně identifikovat problémy, efektivně řešit konfliktní situace. A přitom zůstat spokojeným učitelem.
Obsah konference – přednášky:
MUDr. Martin Jan Stránský, M.D. FACP
Mozek jako ovladač, tělo jako figurka
Známý odborník v oboru neurologie, který působí na jedné z nejprestižnějších amerických univerzit, Vás seznámí s otázkami fungování mozku dítěte.
Co se s dětským mozkem děje, když se dostává do problémů, a co můžeme dělat, abychom se v takových situacích neztratili.
Budeme se věnovat také tématům jako kreativita a co jí brání, klady a zápory vizualizace, důležitost spánku a hormonální vlivy na činnost mozku.
PhDr. Václav Mertin
Jak zvládat konfliktní situace při komunikaci s žáky, rodiči, tak i s kolegy
Uznávaný specialista v oboru psychologického poradenství Vás provede otázkami týkajícími se komunikace a řešení konfliktních situací na všech úrovních.
Poradí Vám, jak na problémy ve škole, vysvětlí, proč je v některých třídách či školách je problémů méně.
Seznámíte se se zdroji problémovosti žáka (rodiče/rodina, učitel, ztráta životní jistoty, vzdělávací neúspěchy).
Představíte si důležitá preventivní opatření (třídní pravidla a jejich dodržování, hojná a přátelská komunikace učitele a žáků i rodičů, podpora pozitivních vztahů mezi žáky
hodnocení vzdělávacích výsledků všech žáků. Pravidelné třídnické hodiny, komunitní kruhy.
Osvojíte si důležitost pozitivního hodnocení vzdělávacích výsledků všech žáků, pravidelných třídnických hodin a komunitních kruhů.
Naučíte se, jak najít individuální řešení s žákem, jednat s jeho rodiči, případně vyhledat vhodnou odbornou podporu ve škole či mimo.
Doc. PaedDr. Olga Zelinková, CSc.
Poruchy chování a možnosti jejich zmírnění, nebo ještě lépe odstranění
Se známou odbornicí na problematiku poruch chování se budeme zabývat příčinami nevhodného chování.
Jen malá část žáků v základní škole má stanovenou diagnózu, jejímž důsledkem může být nevhodné chování, problematika ADHD se týká jen nízkého procenta dětí.
Ve většině případů jsou příčiny jiné.
Postupně se zamyslíme nad vlivem vnějšího prostředí (způsob života), rodinné výchovy (výchova bez pravidel) i prostředí základní školy.
Připomeneme možné obtíže psychické i fyzické, které sice nejsou zřejmé, ale dítě natolik zatěžují, že tvoří prvotní impulz k nežádoucímu chování.
Pozornost budeme věnovat i doporučením pro práci s žáky s kázeňskými obtížemi.
PhDr. Galina Jarolímková
Problémový žák aneb co se děje s dítětem, že se o něm takto mluví
Co dělá problémový žák? Kdo to je? Čím si prochází? Proč to dělá?
Na tyto a další otázky budeme hledat odpovědi se známou odbornicí v oblasti pedagogicko-psychologického poradenství.
Problém může mít výchovný rámec, výukový, emoční či kombinovaný.
Problémové chování je označováno jako chování, které je nějakým způsobem nepřijatelné pro daného vyučujícího. Projevy „problémových dětí“ jsou různé, stejně tak jako děti samotné. Jinak se projevuje dítě s obtížemi v oblasti výchovné, jinak v oblasti výukové a zákonitě jinak děti s obtížemi v oblastech emočních.
Abychom pochopili příčiny problémů dětí, je potřeba znát jeho zázemí, a to jak doma, tak ve škole.
Mgr. Petra Sobková
Za dveřmi dětského pokojíčku
Se specialistkou na vzdělávání v kybernetické bezpečnosti nahlédneme do dětského virtuálního světa.
Snad málokomu unikla masivní kampaň zaměřená na internetové predátory, kteří se pod záminkou přátelství vloudí do přízně dětí. Nejen jim, ale také vynalézavým spolužákům, může posloužit digitální stopa, kterou děti vytváří na internetu.
Společně se vydáme na sociální sítě a prozkoumáme digitální stopu dětí. Řekneme si, co a proč děti sdílejí na sociálních sítích, jaká rizika to s sebou přináší, a proč je dnes prakticky nemožné mít svou digitální stopu plně pod kontrolou.
Chybět nebude řada praktických ukázek a tipy na vzdělávací aktivity, které Vám pomohou téma otevřít ve třídě.
PŘEDSTAVENÍ PŘEDNÁŠEJÍCÍCH >>>
REGISTRACE
Běžný účastnický poplatek: 2.490 Kč Cena je konečná a nebudou k ní účtovány žádné další poplatky a DPH.
PLATBA: NA FAKTURU
Ohlasy účastníků poslední konference
„Vše mohu využít nejen v své práci, ale i v osobním životě.“
„Tušila jsem, co mě čeká, ale přednáška paní doktorky Pekařové mě více než nadchla – poprvé mě zaujala žena a dala mi chuť do práce!“
„Akce mé očekávání dokonce překonala, letos opravdu výborní přednášející!“
„Skvěle nakombinované přednášky. Mně se prostě na vašich konferencích moc líbí!“
„Jeden přednášející lepší než druhý. Organizace na vysoké úrovni.“
„Super organizace a odměna za práci učitelek. Cítíme se tady dobře, opečovávaní.“