Tento vzdělávací program proběhne ve formě on-line webináře.
MŠMT vydalo informaci o možnosti pořádání akreditovaného vzdělávání v této formě.
Jak bude webinář probíhat?
K absolvování budete potřebovat pouze počítač (případně tablet nebo smartphone) a připojení k internetu.
Jeden den před termínem konání webináře od nás obdržíte informační e-mail s pozvánkou. V e-mailu najdete i důležitý odkaz pro vstup do on-line místnosti. V čase zahájení na něj stačí pouze kliknout. A to je vše...
Budete v kontaktu s lektorem a ostatními účastníky vzdělávání v reálném čase přes internet.
Vzdělaný a informovaný koordinátor tvorby a inovací školních vzdělávacích programů (dále koordinátor ŠVP) je pro školu důležitým specialistou. Na základě patnáctileté praxe práce s koordinátory ŠVP jsme získali zkušenost, že odborná práce vyžaduje od koordinátorů ŠVP nejen znalosti a dovednosti v oblasti RVP/ŠVP, ale také organizační schopnosti a dovednosti v motivaci a řízení týmů svých kolegů. To je velmi vzdálené tomu, co je obvyklou náplní práce učitele. Při práci s koordinátory ŠVP, kteří studují specializační studium (250 hodin) nebo při seminářích k inspekčnímu systému k editaci ŠVP InspIS ŠVP se setkáváme jasně formulovanými potřebami koordinátorů ŠVP v tom, jak pracovat s týmy učitelů, jak komunikovat s vedením školy, případně s Českou školní inspekcí.
Klub koordinátorů ŠVP je exkluzivní vzdělávací akce určená pedagogům, kteří vystudovali specializační studium pro koordinátory ŠVP v rozsahu 250 hod. u společnosti INFRA. Klub koordinátorů ŠVP svojí formou doplňuje vzdělávací nabídku v oblasti jejich osobnostního a profesního rozvoje. Je prostředím pro poskytování kolegiální podpory, dochází ke sdílení zkušeností, předávání inspirací a příkladů dobré praxe i možnosti setkat se s odborníky na jednotlivá témata týkající se tvorby a inovací ŠVP.
Cílem je podpořit začínající i zkušenější koordinátory ŠVP na jejich profesní specializované dráze v škole.
Obsah vzdělávacího programu v bodech:
Identifikování Vašich potřeb.
Výběr konkrétního, hlavního tématu, či témat pro další práci.
Práce s tématy týkajícími se ŠVP a práce s ním, která vyplynula v prvním bloku.
Diskuse nad konkrétními příklady z praxe škol, vzájemné obohacování pro argumentaci směrem k pedagogům, zkušenosti z organizace práce na inovacích ŠVP.
Zobecnění zkušeností.
Jak informace využijete ve své praxi?
Tato forma specifické profesní komunikace může být velmi užitečným zdrojem pro odborný růst koordinátorů ŠVP a kvalitu jejich práce. To přinese užitek nejen jim, ale i školám na kterých působí.