"Ze škádlení může růst radost, ze šikany bolest; ať už mezi studenty nebo pedagogy, udržujme respekt a nepřekračujme hranice druhých."
"Vědět, kdy se z škádlení stává šikana, je klíčem k ochraně studentů a budování silných vztahů mezi pedagogy a žáky; nezapomínejme na svou odpovědnost a bdělost."
Popis kurzu
Zaměříme se na problematiku agresivního chování a šikany ve školním prostředí. Seznámíte se s příčinami a projevy agresivity, dělením agresivity, kazuistikami z praxe a základními metodickými postupy v řešení obtížných situací.
Dále webinář pokrývá teoretické vymezení pojmů šikany a škádlení, stadia šikany, projevy šikanujícího chování, kazuistiky z praxe a varovné signály. Dozvíte se také o strategiích vyšetřování šikany, metodách jejího řešení a situacích, kdy se objevuje šikana učitele a kdy může učitel sám začít být terčem šikanujícího chování a jak tomu předcházet.
Cíl kurzu
Cílem je přiblížit učitelům, mistrům odborného výcviku možné spouštěče agresivního chování. Dalším cílem je ukázat učitelům, jak je tenká hranice mezi škádlením a šikanou a jaká je odpovědnost studentů, pedagogů vůči takovému chování.
Naučit pedagogy vnímat první varovné signály ve skupinách, které jsou již za hranou škádlení. Dalším cílem je představení ideálního postupu řešení.
Obsah kurzu v bodech
- příčiny a projevy agresivního chování;
- dělení agresivity, její projevy, kazuistiky z praxe;
- základní metodické postupy v řešení obtížných situací;
- teoretické vymezení pojmů šikany, škádlení, stadia šikany a projevy šikanujícího chování, kazuistiky z praxe, varovné signály, strategie vyšetřování šikany,
- metody řešení šikany,
- kdy se objevuje šikana učitele.
Výstupem vzdělávacího programu je osvědčení o absolvování DVPP.